Affiliate jako WIN-WIN-WIN doplněk marketingového mixu

8. 8. 2022 | Jiří Ďoubek

Alza, Pilulka, Zoot, About You, Dr.Max, Notino, Sportisimo, Booking.com - přes 1 000 zavedených e-shopů benefituje v Česku z affiliate marketingu. V čem jsou jeho hlavní výhody a proč byste ho měli chtít i vy?

Cílem affiliate marketingu je propojit:

  • Affiliate partnery - majitele webů, kteří chtějí navýšit počty objednávek, objemy prodejů, počty vyplněných formulářů či jiných konverzí (Pro zjednodušení předpokládejme, že Affiliate partnerem je majitel nebo provozovatel e-shopu.)
  • Affiliate inzerenty - schopné lidi nebo společnosti, kteří jsou schopni Affiliate partnerům přivádět návštěvníky, kteří na webu uskuteční požadovanou konverzi (například nakoupí nebo odešlou poptávkový formulář).

Celý vzájemný vztah mezi e-shopem a Inzerentem pak funguje na principu předem domluvené provize.

Pokud se Inzerentovi povede přivést do e-shopu návštěvníka, který následně nakoupí, vyplatí e-shop Inzerentovi zaslouženou odměnu. Výše této provize se obvykle pohybuje v řádech jednotek až nižších desítek procent z uskutečněné objednávky (většinou ponížené o dopravné a DPH).

Často do celého vztahu přibývá ještě třetí strana, kterou je Affiliate síť. Ta Partnery a Inzerenty vzájemně propojuje a poskytuje jim technické řešení.

V čem jsou tedy hlavní výhody affiliate marketingu a proč by ve vašem marketingovém mixu neměl chybět?

Affiliate marketing přivádí do výhodné situace všechny zúčastněné:

  • Majitelé e-shopů získávají nové prodeje pomocí dalšího marketingového kanálu. A náklady na prodejní kanál se jim přitom navyšují pouze v případě, že dojde ke skutečným objednávkám. Neplatí tedy za prokliky, zobrazení, ale až za reálné nákupy, které zákazník skutečně zaplatí, odebere a ve 14denní lhůtě nevrátí (1. WIN)
  • Affiliate inzerenti jsou obvykle majitelé obsahových webů, cashback portály, zkušení PPC specialisté, ale i různí zapálení jedinci, kteří disponují know-how, zkušenostmi, časem, pílí nebo vysokou návštěvností a díky affiliate marketingu mají možnost svých znalostí využít a získat předem stanovenou a férovou odměnu za každého zákazníka, kterého do e-shopu vlastními silami přivedl (2. WIN)
  • Ze všeho nakonec profituje i Affiliate síť, která disponuje databází partnerských e-shopů i Inzerentů, navzájem je propojuje a poskytuje jim technické řešení pro správné doměření uskutečněných prodejů. I u Affiliate sítě se odměna odvíjí od výše prodejů, které se prostřednictvím jejího technického řešení povedlo e-shopu přivést. I Affiliate síť je tak motivována, aby Inzerenti co nejvíce vydělávali a e-shopy co nejvíce prodávaly (3. WIN)

Affiliate marketing je specifickým marketingovým oborem. V marketingovém mixu má ale své nezastupitelné místo a dokáže přivést objednávky, ke kterým byste se bez něj jen těžko dostali. A i proto ho dlouhodobě využívají jak provozovatelé menších e-shopů, tak nejvýznamnější hráči českého i světového e-commerce.

Jste majitelem e-shopu nebo máte odpovědnost za objem jeho prodejů? A hledáte další způsoby, jak je navýšit? Ozvěte se nám »

Poradíme vám s výběrem nejvhodnější affiliate sítě, provedeme vás procesem zapojení, pomůžeme vám nastavit výhodné podmínky i výše provizí a v neposlední řadě zajistíme průběžnou správu kampaní tak, aby byl pro vás affiliate marketing skutečným a dlouhodobým přínosem.