Agentura vs. korporace: Co pro vás bude to pravé?

23. 7. 2024 | Katrin Renáčová

Stojíte na prahu pracovní kariéry a zvažujete, zda vkročit do dynamické marketingové agentury, nebo se dát cestou strukturované korporace? Jestli zrovna vybíráte mezi těmito světy, každý má něco do sebe. Záleží jen na vašich preferencích a očekávání. Podle čeho se tedy správně rozhodnout? Pojďme si ujasnit několik rozdílů, které vám při tom mohou pomoci.

V prosklené věži

Vysoká budova s velkými okny, moderně vybavenými kancelářemi a lidmi oblečenými dle dress code. Díky tomu je práce v korporátní firmě často vnímána jako symbol úspěchu a prestiže. Taková společnost má určitou strukturu a hierarchii. Na pracovišti jsou jasně stanovená pravidla, každá pracovní pozice má své úkoly a vy přesně víte, co máte dělat. Znáte svoje místo, a to si od 9–17 hodin zahříváte.

V tomto prostředí panuje poněkud přátelská atmosféra. I v korporátu si můžete mezi sebou tykat. Je vás ale tolik, že si vaše jméno stejně většina nepamatuje ani po dvou letech působení. S kolegy si však navzájem pomáháte a sdílíte své znalosti. Klade se důraz na loajalitu, týmového ducha a nadřízený vám nezapomíná připomínat, že jste všichni jedna velká rodina. Proto se pravidelně konají firemní akce a teambuildingy, na kterých se práce kombinuje se zábavou. Přesto je nutné respektovat určité formality. Očekává se od vás profesionální vystupování a dodržování standardů.

Pokud začínáte na juniorní pozici, časem získáte základní znalosti a dovednosti v oboru. Až si vás firma pořádně zaškolí, s rostoucími zkušenostmi budete mít možnost dostat se na vyšší pozice. Budete pracovat na dlouhodobějších kampaních a budete se moct zaměřit na specifické oblasti marketingu, jako je digitální marketing, brand marketing nebo PR. Kariérní žebříček bývá vysoký, a dokonce se často nabízí příležitost měnit obory či pobočky působení. A co se vzdělávání týče, korporátní společnost často nabízí programy rozvoje, které vám pomohou prohlubovat dovednosti a udržet si krok s trendy v oboru.

V této prosklené věži může být ale těžké prosadit své nápady. Titul a služební věk má větší váhu než talent. Vše je plně v rukou nejvyššího managementu, který má jasné cíle a plány na 5 let dopředu. Zde má vaše práce určité procesy, které je nutno dodržovat. Co není evidováno, neexistuje, a co vám šéf šéfa neschválil, nesmí spatřit denní světlo. Změny přitom přicházejí co hodinu. Často po nějaké poradě, jelikož kalendář zaměstnanců bývá zaplněný schůzkami, na kterých vedení vymýšlí další kroky.

Práce v korporátu je zkrátka vhodná pro ty, kteří se nebojí výšek a umí se vypořádat s turbulencí. Odměnou vám může být pocit, že jste součástí něčeho velkého a pomalu ale jistě měníte svět kolem sebe.

Dynamický svět agentury

A jak vypadá práce v marketingové agentuře? Oproti striktnímu režimu a jasně daným postupům v korporátu se zde každý den stává jedinečným. Náplň práce se mění v závislosti na aktuálních potřebách klientů, se kterými jste v úzkém kontaktu. To vám umožňuje poznat jejich specifické cíle a požadavky. Společně tak usilujete o dosažení co nejlepších výsledků. Navíc, agentury obvykle pracují s klienty z různých odvětví, což vám umožní získat si širokou škálu zkušeností.

Pracovní den je živý. V jeden moment můžete jako copík psát texty ke kampani, za chvíli pózujete v novém videu na sítě. Musíte být schopni se rychle přizpůsobit novým situacím a pracovat na různých projektech najednou. Ať už umíte vymyslet chytrý obsah, psát poutavé texty, nebo zvládáte čísla s lehkostí, v agentuře se neztratíte. Vaše nápady a kritické myšlení jsou zde vítány a oceňovány. Zapojíte se do vymýšlení konceptů kampaní a budete mít jedinečnou možnost ovlivnit výslednou podobu projektů. V menším kolektivu tak dostanete prostor vyniknout. V případě potřeby vám kolegové ochotně pomohou s oblastmi, ve kterých se necítíte tolik jistí. Digitální agentury jsou také partnery online marketingových platforem a mají přístup k nejčerstvějším novinkám z oboru. Díky tomu se budete neustále učit něco nového a budete vždy v obraze o nejnovějších trendech.

V takové firmě také čekejte přátelštější a uvolněnější atmosféru. Když se vás kolega v pondělí u oběda zeptá na víkend, odpověď ho z 90 % zajímá. A vždycky se najde někdo, kdo všechny zlanaří na jedno pivo po práci. Zde nevytváříte jen pracovní tým, ale i partu, která si vzájemně pomáhá a podporuje. Přátelská atmosféra a vzájemná důvěra usnadňují spolupráci a dokáží motivovat k lepším výsledkům. Práce v takové firmě může tedy splňovat i jiný účel, než je plnění úkolů.

Takže, jak jste se rozhodli?

Volba mezi korporací a agenturou je individuální a záleží na vašich preferencích, prioritách a osobním nastavení. Důležité je zvážit, co od práce očekáváte a v jakém prostředí se budete cítit nejlépe.

A pokud u vás vyhrává svět marketingové agentury, neváhejte to zkusit u nás v LCG! Momentálně je nás kolem 30 a neustále k sobě hledáme nové talenty a spolupracovníky. Podívejte se, jaké pozice u nás v LCG najdete. Třeba některá z nich osloví i vás.