24. 3. 2016 | Daniela Suchanová
Už nějaký ten pátek se na Facebooku můžeme setkat s pěticí emotikon, které mají za úkol obohatit uživatele o nové zážitky a celkově přinášet více emocí a dobré nálady na Facebook. Z pohledu marketingu sice Reactions umožňují lépe porozumět reakcím spotřebitelů, ale opravdu jsou vhodným nástrojem pro vyčíslení úspěšnosti daného produktu nebo značky? V následující části textu se proto zaměříme na nejčastější argumenty, které blíže vysvětlují, proč je dobré brát Reactions s nadhledem.
S příchodem emotikon nastal problém v tom, že ne všichni uživatelé jsou fandy smajlíků a tohoto způsobu komunikace. Lehko se pak mohou dostat do situace, kdy se nechají strhnout a přesvědčit chováním ostatních. To, že má příspěvek hodně srdíček nebo naopak smutných emotikon, ještě neznamená, že je dětinský nebo nesdílitelný. A co když naopak příspěvek vyvolá tolik emocí, že uživatelé nebudou vědět, jak reagovat? Co pak? Budou se umět rozhodnout nebo se vůbec do reakce nezapojí? Rozšíření nabídky hodnocení příspěvků bylo pro uživatele zásadní. Bohužel pro některé, větší výběr emocí může vést ke ztrátě zájmu si z nich vybrat a reagovat. Což má pak i negativní dopad na hodnotu engagementu.
Užívání Reactions, ať už kladných nebo těch záporných, může být velmi sporné, a to především ve vztahu ke značce. Čistě negativní emoce nemusí přímo poukazovat na záporný přístup k produktu nebo samotné značce, ale jenom k danému sdělení. Na druhou stranu je tento jev v celkovém hodnocení velmi špatně dohledatelný.
Zatím algoritmus započítává emoce stejnou měrou. Jak již bylo řečeno, negativní reakce nejsou vždy tak snadno rozpoznatelné, neboť není jisté, že právě ten daný smajlík znamená přesně to, jak se cítíme. Není však vyloučené, že časem bude chtít Facebook využívat právě Reactions k úpravě toho, co se uživatelům zobrazí.
Facebook Reactions jsou na síti dostupné jen krátkou dobu na to, abychom byli schopni říci, zda jsou pro nás efektivní nebo ne. Přesto v tuto chvíli představují jednu z těch důležitějších inovací, které nám pomáhají pochopit fungování sociálních sítí a vnímání fanoušků. Zajímá vás, jak si stojí váš facebookový profil z pohledu Reactions? Jaké příspěvky vyvolaly nejvíce pozitivních emocí a které naopak u fanoušků pohořely? Zjistit to můžete zcela zdarma díky analytické funkci na adrese www.zoomsphere.com
Nedaří se vám najít analýzu vašich Reactions? Mrkněte na blog Zoomspher, kde najdete podrobné video s návodem blog.zoomsphere.com