BEAR

BEAR

Klient: Lotus Bakeries CZ s.r.o.
Obor: Potraviny – zdravá výživa
Služby: Marketing na sociálních sítích, Performance & Branding, Datová analytika, Grafika & Design
Období spolupráce: 2021 - současnost

Název kampaně:

Jak jsme ČR naučili jíst ovocné rolované plátky BEAR. Aneb 100% růst tržeb meziročně

  ZADÁNÍ

BEAR je značkou přírodních, chutných a zábavných sladkostí, které obsahují jen ovoce. Produkty BEAR jsou vyrobené z jednoduchých 100% přírodních surovin a prochází velmi krátkým procesem zpracování.

Cílem kampaní bylo v první fázi oslovit cílovou skupinu a informovat ji o produktu BEAR a jeho hlavních přidaných hodnotách. Dále pak informovat o místech, kde se dají produkty zakoupit. V druhé fázi bylo cílem motivovat zákazníka k nákupu a navýšit tak prodeje BEAR.

Současně bylo potřeba zvýšit povědomí o značce a budovat komunitu na sociálních sítích a informovat sledující o prodejních akcích v jednotlivých řetězcích. Přitom pak budovat vztah, aby se lidé k příspěvkům rádi vraceli a reagovali na ně.

Cílem bylo za období leden – srpen 2022 dosáhnout minimálně 27% meziroční růst.

BEAR

  VÝZVA

Pro projekt BEAR bylo potřeba analyzovat cílovou skupinu, navrhnout ideální strategii pro její zásah. Pro to jsme vybudovali profily na sociálních sítích a začali budovat komunitu. Velmi důležitým krokem v kampaních a na sítích pak bylo komunikovat hlavní výhody BEARu, a to složení a zpracování, vzhledem k tomu, že hlavní cílovou skupinou jsou matky a děti. Výzvou bylo odkomunikovat, že BEAR je velmi zdravá a chutná svačinka, která je skvělá alternativa jiných méně zdravých sladkostí, a podat to takovým způsobem, aby to bylo snadno pochopitelné a komunikace byla zároveň zábavná.

BEAR

  ZPRACOVÁNÍ

Celou komunikaci jsme zpracovali ve stejném stylu, jako je balení produktu, kde jsou použity výrazné barvy, ovoce a medvěd jako logo a maskot. Tón komunikace jsme tedy zvolili hravý a zábavný. Ve vizuálech jsme použili stejné barvy a grafické prvky, abychom drželi konzistenci a propojení se značkou. V textech jsme se zaměřili na komunikaci hlavních přidaných hodnot, jako složení a způsob výroby.

Pro dosažení většího zásahu kampaní ve fázi See a Think jsme zvolili video a Stories kampaně na sociálních sítích Facebook a Instagram a video kampaň na YouTube. Video bylo zpracováno tak, aby bylo hravé a předalo hlavní myšlenku o zdravém složení produktů. Zaměřili jsme se primárně na Reach kampaně pro kontrolu zásahu a frekvence kampaní a dosažení maximálních výsledků. Zároveň jsme THINK fázi podporovali příspěvku formáty Reach a Post Engagement.

Ve fázi Do jsme přidali do strategie PPC kampaň s odkazem na dopadovou stránku (web), kde byly informace o tom, kde se dá BEAR koupit a s prokliky na dané eshopy. Parametry byly průchod do nákupního procesu a maximalizace času stráveného na webu.

BEAR
BEAR
BEAR

Pro zvýšení povědomí o značce, budování účtů na sociálních sítích, navýšení dosahu příspěvků a zapojení komunity jsme připravili soutěže o ceny.

Soutěže probíhaly pravidelně na Facebooku a Instagramu a výhrou byly produkty BEAR. Soutěžní příspěvky měly vždy velmi dobrý dosah a také engagement. Výherci posílali sami od sebe fotky s produkty BEAR a také označovali účty BEAR ve svých příspěvcích.

BEAR
BEAR
BEAR
BEAR

  VÝSLEDKY

V období duben – srpen 2022 bylo v plánu zasáhnout kampaněmi 1 386 667 lidí s frekvencí na úrovni 3.

Ve výsledku jsme za toto období za alokovaný rozpočet kampaněmi zasáhli 1 646 700 lidí (+ 19% proti plánu) s frekvencí 4,15 (+ 38% proti plánu).

BEAR

Plánované tržby za období leden – srpen 2022 byly splněny na 255% proti plánu.

BEAR
BEAR

Správně zvolenou strategií došlo k výraznému nárůstu povědomí o značce.

Za období leden – srpen 2022 kampaně přes sociální sítě zasáhly přes 1,6 milionu lidí s frekvencí 4.

BEAR

Meziročně vzrostly tržby o 97,6%. Cíl pro rok 2022 byl splněn již v srpnu.

BEAR

Díky online kampaním vzrostl zájem o produkty u retailových řetězců.

BEAR

Vhodně nastavenou komunikací a kreativou došlo k nárůstu účtů na sociálních sítích a pozitivním ohlasům.

Na Facebooku jsme dosáhli 1 650 To se mi líbí na stránce a na Instagramu 500 followers.

Příspěvky získaly celkem přes 13,8 tisíc reakcí.

  ÚSPĚCH V SOUTĚŽI INTERNET EFFECTIVENESS AWARDS 2022

Internet effectiveness awards je nejvýznamnější česká soutěž efektivity digitálních projektů, kterou pořádá Asociace dodavatelů internetových řešení. Přínos digitálních projektů hodnotí odborná porota, na základě jasně měřitelných čísel nebo splnění stanovených cílů. Projekty hodnotí porota složená z novinářů z odborných médií, odborníků z profesních asociací, nezávislých odborníků, odborníků z akademické sféry a manažerů úspěšných online projektů.

S projektem BEAR jsme se umístili na druhém místě v kategorii nejlepší brandová kampaň. Porota posuzovala projekt na základě dosažených výsledků a splněných cílů a hodnotila efektivitu nastavené strategie.

BEAR

V roce 2019 jsme na trh uvedli značku ovocných rolovaných plátků BEAR cílenou hlavně na děti. Zpočátku jsme měli problém dostat se do velkých řetězců, ale postupně jsme rostli v E-commerce. V polovině roku 2021 jsme spustili ve spolupráci s LCG první vlnu digitální kampaně, zaměřenou na znalost značky. Od té doby kampaně pravidelně opakujeme. Vždy se snažíme provázat vrchol kampaně s významnými dětskými událostmi a promocemi u našich zákazníků. Díky rostoucí znalosti značky a rostoucí oblibě u dětí jsme se postupně dostali do řetězců. E-commerce ale stále zůstává důležitým rostoucím prodejním kanálem s kterým digitální kampaně propojujeme. LCG si brzy získali naší důvěru a proto jsme důvěřovali navržené strategii, která nebyla tak úplně ve shodě s korporátními doporučeními pro digitální kampaň značky BEAR. Výsledkem je, že jsme překonali v prodejích všechny ostatní státy našeho regionu včetně velkých zemí jako Německo či Španělsko.

Zuzana Bednářová,
Category & Brand Specialist