Boti v messengeru: Co svedou a jak si je pořídit?

20. 5. 2016 | Radek Šnajdr

Před nějakým časem představil Mark Zuckeberg v rámci konference F8 další modré novinky, mezi nimiž nechyběly ani chatující boti. Těch se messenger nakonec dočkal po velmi dlouhé době plné testování a úprav. Dnes už jsou boti v celé své kráse dostupné každému.

Co jsou vlastně zač?

Boti představují automatizované zprávy cílené konkrétním uživatelům, kteří nějakým způsobem projevili zájem o danou službu. Díky těmto pomocníkům už pro vás nic nebude problém. Nemusíte chodit na web, stačí se jen uvelebit ve svém messengeru a zarezervovat si třeba stůl na večer.

Jak na ně?

Úplně jednoduše. Rozklikněte pouze link zprostředkovatele služby, který většinou najdete na jeho webu. Rázem se ocitnete v messengeru a po kliknutí na „Get started“ nebo odesláním „Hello“ můžete začít. Chcete si to hned vyzkoušet? Vyberte si bota.

Zapojte boty do svého marketingu

V dnešní době používá messenger pro klábosení více než 900 milionů lidí. Někteří z nich mu dali dokonce přednost před samotným Facebookem. Jak tedy na tyhle uživatele zacílit reklamu? Povolejte bota.

Co všechno svede?

  • Boti dokážou automaticky rozesílat obsah, aktualizace, informace, rezervace nebo pozvánky.
  • Obsah pro vás bude ušitý na míru podle toho, o co jste se v minulosti zajímali.
  • Díky botům budete mít přehled o aktuální dopravní situaci nebo počasí.
  • Není problém si přes messenger objednat taxík, provést a zaplatit objednávku.
  • Spolehlivě zastanou práci zákaznické podpory a umožní vám kontrolovat stav vaší objednávky.
  • Reklama číhající v News Feedu se vám zobrazí přímo v messengeru.
  • Už tedy není třeba skladovat desítky aplikací.

Jak si bota pořídit?

K vytvoření vlastního bota musíte míst na Facebooku stránku, nastavit si Facebook aplikaci a také Webhook. Kód bota můžete stejně jako kód z Google Analytics vložit na jakoukoliv stránku vašeho webu. Při jeho vytváření vám Facebook nabídne dvě různé varianty pluginů. Se „Send to messenger“ můžete oslovit uživatele přímo vy, s „Message us“ mu na sebe necháte kontakt. Nejstěžejnějším a velmi komplikovaným krokem je ovšem tvorba automatizovaných odpovědí. Tam musíte trochu improvizovat a předvídat, na co se váš zákazník asi bude ptát. S designem reakcí se trápit nemusíte, Messenger vám totiž sám navrhne několik variant.

Když je váš bot hotov, stačí ho dát ke kontrole. Pokud projde, máte vyhráno.

Podrobný návod na jeho vytvoření najdete tady developers.facebook.com.