6. 3. 2018 | František Lorenc
Žijeme v hektické době, kde jednou z nejčastějších vět je „Ne, dnes nemám čas“, nebo „Bohužel, už něco mám“. Člověk je tvor přizpůsobivý, a proto se mění i vnímání reklamy jako takové. Pryč jsou časy tzv. „longtailů“. Dnes je potřeba zákazníka zaujmout na první pohled, nebo poslech. Jednou takovou možností jsou Bumper videa, se kterými přišel Google již v minulém roce a která přesně odpovídají tomuto trendu zrychlené doby. Tak se jim pojďme podívat na zoubek.
Bumper videa, nebo také Bumper ads, je druh nepřeskočitelných videí, která jsou na Youtube umístěna vždy před klasickými videi. Maximální délka těchto reklam je 6 sekund. Svým druhem se řadí mezi videa typu TrueView In-Stream a lze je nastavit v Google AdWords.
Levná a rychlá výroba – vytvořit 6vteřinové video nezabere nijak dlouhý čas, a to ani méně zkušenému grafikovi. Navíc jsou náklady spojené s takto krátkým videem minimální, oproti klasickému videu.
Silná podpora brandu – to, že reklama nejde přeskočit, má své důvody. Využijte tedy maximální možnost, jak se dostat do povědomí diváka. Každý přece víme, že zaujmout se dá ledačím. Jen si vzpomeňme na „trapné“ nebo přehnané slogany, které potom nemůžeme dostat z hlavy. Nebojte se experimentovat.
Připravujete diváka na další sdělení – Bumper videa jsou také skvělou možností, jak diváka nalákat na ta další. Volte tedy správně strategii. Můžete říci to podstatné s tím, že vše vsadíte jen na jedno video. Zkusit můžete ale také diváka jen lehce navnadit, následně vytvořit remarketingový seznam v AdWords a poté ukázat klasickou reklamu TrueView. Všechno záleží na konceptu, který vytvoříte a na vaší kreativitě.
Příznivá cena – Bumper videa používají platební model za tisíc zobrazení (CPM). Vzhledem k tomu, že tento druh reklamy většinou slouží na podporu značky, případně produktu, je CPM například oproti klasické CPC výhodným platebním modelem.
Velkým paradoxem je to, že hlavní výhoda, tudíž stručnost a délka videa, je také leckdy její největší nevýhodou. V mnoha případech se může stát, že se reklama nepovede podle představ, video nesdělí divákovi to, co mělo, a nebo se třeba vtip, nad kterým jste si hodiny lámali hlavu, nesetká se zájmem ostatních. Ne všichni jsme stejní. Jako při všech marketingových kampaních i zde je nutné testovat, vyhodnocovat a optimalizovat. Jen nezapomínejte, že 6 vteřin je krátká doba. V mnoha případech však dost dlouhá na to, abychom „zazářili“ v tom ne úplně správném světle.
Pro úplné zjednodušení přikládám níže tabulku, která by vám mohla pomoci, když váháte, jaký druh videoreklam zvolit.
V našich účtech máme s Bumper videi dobré zkušenosti. Fungovala vždy tak, jak měla a splnila, co jsme od nich očekávali. Takže za nás je určitě můžeme doporučit. Vždyť nové věci je potřeba si vždy vyzkoušet na vlastní kůži.
A pro lepší představu ještě přikládám tabulku s výsledky, kterých dosáhly Bumper videa v jednom z našich účtů v porovnání s videi In-Stream. Celkový rozpočet pro obě tyto kampaně byl 60 000 Kč.
A to je vše. A co vy? Už vytváříte novou kampaň? Ano?
Tak se s námi nezapomeňte podělit o své zkušenosti, rady a nápady ať už pozitivní, nebo negativní.