Byli jsme na PPC Restartu 2022

25. 10. 2022 | Kateřina Kožnarová

22. září se uskutečnil PPC Restart - konference o placené reklamě v roce 2022 a PPC specialisti z LCG byli u toho. Rádi čerpáme inspiraci a nové trendy a nenecháme si ujít žádnou novinku.

Akce byla určena hlavně pro provozovatele webů, majitele e-shopů, marketingové manažery, analytiky, online markeťáky, agenturní i freelance konzultanty.

Program konference připravovala agentura Taste a uskutečnilo se to v Multifunkčním centru Dlabačov. Akce od Taste máme rádi a už jsme se zúčastnili i PPC Date, kde jsme se potkali s dalšími PPC specialisty, kteří mají zájem se vzdělávat jako my.

Celkem proběhlo 13 zajímavých prezentací:

  1. Keynote
  2. Proč a jak využijte PPC specialista BigQuery
  3. Zvyšujte výkon kampaní díky optimalizaci vstupních stránek
  4. Jak najít rovnováhu mezi clickem a klikem
  5. Jak maximalizovat výkon RSA reklam
  6. Ako vyškálovať TikTok ads z 0 na 500tis. Kč mesačne
  7. Moderní marketing
  8. Case study: Jak využít Zboží.cz na maximum
  9. Share of Search - Nejdůležitější metrika, o které jste nikdy neslyšeli nebo snad ano
  10. Produktová analytika na sociálních sítích
  11. Využijte maximální potenciál kampaně Performance Max
  12. Jak rychle se dá na Pinterestu vydělat milion
  13. 5 tipů na efektivnější B2B online marketing

A jedna z přednášek, kterou musím zmínit: Ako vyškálovať TikTok ads z 0 na 500tis. Kč mesačne. O Tiktoku jste na našem blogu četli už mnoho článků a máme i klienty, které spravujeme reklamu na právě i na TikToku. “Nová generace” totiž tráví mnoho času na této sociální síti a byla by škoda tento prostor vynechat. Milan Cidlo představil svoje rady a tipy, jak si pohrát s kreativou na Tiktoku a hlavně jak je důležité testovat různé verze kreativ a publika. Milan taky radí, abychom si změny zapisovali do changelogu. Video válcuje všechny formáty reklam a lidé na ně nejvíce reagují. Stačí k tomu iphone a nápad a nová kreativa je na světě.

Nejzajímavější a určitě nejvtipnější podání prezentace pro mě byla přednáška o Pinterestu od Blanky Kudrnové (Jak rychle se dá na Pinterestu vydělat milion). Otevřelo mi to další dveře a přehled o tom, co všechno je v placené reklamě možné. Určitě na to budeme v LCG myslet, pokud se nám dostane pod ruku nějaký nový klient, pro kterého by bylo inzerování na Pinterestu vhodné.

A jelikož spravuju reklamu hlavně v prostředí Google Ads, byla pro mě velmi přínosná přednáška: Jak maximalizovat výkon RSA reklam. Tento rok (30. 6.) totiž proběhla velká změna od Googlu, kdy byly ukončeny ETA inzeráty a nyní lze vytvářet jen RSA. Určitě neexistuje přesný návod jak na ně, ale zkušenosti od Petra a Julie z uLabu jsou super. Ukázali nám svůj manuál, jak píšou inzeráty oni a také se v prezentaci objevilo shrnutí a doporučení jak postupovat u RSA reklam:

  • vytipovat si sestavu s největším podílem konverzí a tu vyladit na vysokou kvalitu inzerátu
  • zjednodušit strukturu
  • zaměřit se na rozmanitost, unikátnost a počet nadpisů
  • připínat první pozice s KWs
  • při vyhodnocování sledovat dopad na zobrazení a konverze a vývoj long tail nebo “neviditelných” search terms.

Hodně lidí se určitě těšilo na přednášku o nové kampani Performance Max a tedy: Využijte maximální potenciál kampaně Performance Max. Přednáška už zazněla na PPC Date, a tak jsme si s kolegy připomněli Best practice podle Tastu. Určitě doporučuji si přednášku prohlédnout.

Řešilo se mnohé, co se týče PPC reklamy, ale také proběhla jedna přínosná přednáška od Radka Lacla (Jak najít rovnováhu mezi clickem a klikem), který nás rozhýbal a radil, jak zlepšit fungování svého těla a jaké aktivity zařadit nejen v pracovním životě. Např. vyměnit kolečkovou židli za tu s nožičkama. Člověk tak zapojí více své tělo a tolik “nezpohodlní”. Je fajn se někdy zamyslet nad tím, jak si zpříjemnit život nenápadným pohybem během dne.

Ti, kteří neměli čas přijet do Prahy a chtějí vědět více, zveřejněné prezentace jsou na webu ppcrestart.cz

Akci mohu za sebe určitě doporučit a pokud jste někteří letos váhali, příští rok si to rozhodně nenechte ujít. Člověk se potká s lidmi z oboru a načerpá inspiraci na další sezónu :)