22. 7. 2022 | Kačka Kožnarová
Jako PPC specialistka pracuji s účty Google Ads a Sklik a tak se v tomto blogu dozvíte, na co nezapomenout při vytváření kampaní v těchto rozhraních. Hlavním bodem před tím, než začneme kampaně vytvářet, optimalizovat a kontrolovat, je mít účty, kde budeme kampaně vytvářet. Měli bychom mít připravené vše potřebné:
- Založený účet
- Zajištěné platby
- Informační e-maily z účtů přijdou (zajištěné přesměrování)
- Propojené Google Analytics s Google Ads
- Zapnuté automatické značkování odkazů
- Nasazený kód na měření konverzí
- Ověřená funkčnost měření konverzí
- Nasazený remarketingový kód
Pokud máme tyto věci hotové, můžeme se vrhnout na vytváření kampaní v účtech. Zde je seznam věcí, a které bychom neměli zapomenout a které jsou podle mě třeba hlídat. Můžete si z toho blogu vytvořit seznam, který budete mít u sebe a odškrtávat při kontrole svých kampaní:
Kampaň
- Typ kampaně a její cíl - Kontrola, zda máme dobře nastavený cíl kampaně.
- URL adresa - Jedna z nejdůležitějších věcí, a to vedení inzerátu na správnou URL adresu. Nechceme přece tak lehce přijít o člověka, kterého již reklama zaujala.
- Oblasti (Lokalita) - Obzvlášť pokud děláme kampaň pro různé státy nebo chceme cílit jen na úzkou část území např. kolem prodejny. Nově ale v rozhraní Ads při vytváření kampaní není defaultně nastavené Česko, ale cílení na všechny země. To vám pak udělá v kampani pěknou neplechu.
- Jazyky - Nastavení na jazyk dané země, národní jazyk + další často používané nebo nechat všechny jazyky. Tam se nám ale na inzeráty můžou chytat i cizinci, kteří jsou jen na návštěvě v dané zemi.
- Rozpočet - Správné nastavení denního rozpočtu je někdy oříšek, protože jeden den může utratit celý nastavený denní rozpočet. Naopak někdy celý rozpočet neutratí a vy pak navyšujete a navyšujete, až se kampaně probudí a utratí vám víc, než bychom chtěli.
A další důležité části kampaní:
- Střídání reklam
- Vyloučení nevhodného obsahu
- Vyloučení aplikací (pokud to chceme)
- Časový rozvrh reklam
- Zařízení
- Nastavení konverzí
- Konverze
- UTM parametry - Pro vyhodnocování kampaní v Google Analytics a označení zdroje.
- Datum ukončení nebo zahájení kampaně - Na to si musíme dávat pozor u jednorázových slevových akcí, událostí a také vánočních kampaní, abychom klientovi zbytečně neutráceli peníze.
- Odeslané změny z Google Ads Editoru - Pokud vytváříme nové kampaně v Editoru od Google Ads.
Reklamní sestavy
- Název sestavy
- Sestavy - seskupení KW
- Počet KW
- Vyloučení KW mezi sestavami (aby se inzerát zobrazoval na správné KW)
- Inzerát na každou sestavu
- Nastavení cenové nabídky
Klíčová slova
- Odstranění duplicit
- Shoda klíčových slov
- Vylučující KW
Reklamy
- Kontrola funkčnosti cílových stránek a správného cílení
- Pravopis v reklamních textech
- Použití KW v reklamním textu (nadpis i popis)
- Kontrola síly reklamy
- Definování CPC
- Použití rozšíření reklam
Rozšíření reklam
Důležité je i přidání rozšíření inzerátů v kampaních. Získáme tím větší místo ve vyhledávání, a tak i výhodu nad konkurencí, která na rozšíření zapomene.
- Rozšíření o odkazy na podstránky
- Rozšíření o volání
- Rozšíření o popisky
- Rozšíření o strukturované úryvky
- Rozšíření o lokalitu
- Rozšíření o obrázek
Zapomněla jsem na něco? Dejte vědět do komentáře, ať to vidí i ostatní :)