Check-list nastavení PPC kampaní

22. 7. 2022 | Kačka Kožnarová

Jako PPC specialistka pracuji s účty Google Ads a Sklik a tak se v tomto blogu dozvíte, na co nezapomenout při vytváření kampaní v těchto rozhraních. Hlavním bodem před tím, než začneme kampaně vytvářet, optimalizovat a kontrolovat, je mít účty, kde budeme kampaně vytvářet. Měli bychom mít připravené vše potřebné:

  • Založený účet
  • Zajištěné platby
  • Informační e-maily z účtů přijdou (zajištěné přesměrování)
  • Propojené Google Analytics s Google Ads
  • Zapnuté automatické značkování odkazů
  • Nasazený kód na měření konverzí
  • Ověřená funkčnost měření konverzí
  • Nasazený remarketingový kód

Pokud máme tyto věci hotové, můžeme se vrhnout na vytváření kampaní v účtech. Zde je seznam věcí, a které bychom neměli zapomenout a které jsou podle mě třeba hlídat. Můžete si z toho blogu vytvořit seznam, který budete mít u sebe a odškrtávat při kontrole svých kampaní:

Kampaň

  • Typ kampaně a její cíl - Kontrola, zda máme dobře nastavený cíl kampaně.
  • URL adresa - Jedna z nejdůležitějších věcí, a to vedení inzerátu na správnou URL adresu. Nechceme přece tak lehce přijít o člověka, kterého již reklama zaujala.
  • Oblasti (Lokalita) - Obzvlášť pokud děláme kampaň pro různé státy nebo chceme cílit jen na úzkou část území např. kolem prodejny. Nově ale v rozhraní Ads při vytváření kampaní není defaultně nastavené Česko, ale cílení na všechny země. To vám pak udělá v kampani pěknou neplechu.
  • Jazyky - Nastavení na jazyk dané země, národní jazyk + další často používané nebo nechat všechny jazyky. Tam se nám ale na inzeráty můžou chytat i cizinci, kteří jsou jen na návštěvě v dané zemi.
  • Rozpočet - Správné nastavení denního rozpočtu je někdy oříšek, protože jeden den může utratit celý nastavený denní rozpočet. Naopak někdy celý rozpočet neutratí a vy pak navyšujete a navyšujete, až se kampaně probudí a utratí vám víc, než bychom chtěli.

A další důležité části kampaní:

  • Střídání reklam
  • Vyloučení nevhodného obsahu
  • Vyloučení aplikací (pokud to chceme)
  • Časový rozvrh reklam
  • Zařízení
  • Nastavení konverzí
  • Konverze
  • UTM parametry - Pro vyhodnocování kampaní v Google Analytics a označení zdroje.
  • Datum ukončení nebo zahájení kampaně - Na to si musíme dávat pozor u jednorázových slevových akcí, událostí a také vánočních kampaní, abychom klientovi zbytečně neutráceli peníze.
  • Odeslané změny z Google Ads Editoru - Pokud vytváříme nové kampaně v Editoru od Google Ads.

Reklamní sestavy

  • Název sestavy
  • Sestavy - seskupení KW
  • Počet KW
  • Vyloučení KW mezi sestavami (aby se inzerát zobrazoval na správné KW)
  • Inzerát na každou sestavu
  • Nastavení cenové nabídky

Klíčová slova

  • Odstranění duplicit
  • Shoda klíčových slov
  • Vylučující KW

Reklamy

  • Kontrola funkčnosti cílových stránek a správného cílení
  • Pravopis v reklamních textech
  • Použití KW v reklamním textu (nadpis i popis)
  • Kontrola síly reklamy
  • Definování CPC
  • Použití rozšíření reklam

Rozšíření reklam

Důležité je i přidání rozšíření inzerátů v kampaních. Získáme tím větší místo ve vyhledávání, a tak i výhodu nad konkurencí, která na rozšíření zapomene.

  • Rozšíření o odkazy na podstránky
  • Rozšíření o volání
  • Rozšíření o popisky
  • Rozšíření o strukturované úryvky
  • Rozšíření o lokalitu
  • Rozšíření o obrázek

Zapomněla jsem na něco? Dejte vědět do komentáře, ať to vidí i ostatní :)