10. 6. 2024 | Tom Jukl
Na konci dubna jsme uspořádali první setkání LCG Breakfast Club: akci jak pro naše klienty, tak pro pozvané firmy. Cílem bylo představit zajímavé formáty a ukázat jejich použití, konkrétně ve formě multiplikátorů pro branding.
Baví nás edukovat polo-odbornou veřejnost, tedy lidi ve vedení a marketingu firem, kteří nejsou přímo specialisty na dané oblasti, ale dovedou vnímat kontext a důležitost tématu a dopad na jejich značku.
Spojujícím tématem byly multiplikátory branding aktivit, tj. aktivity a formáty, které nasazujeme v pokročilé fázi růstu povědomí o značce či produktu.
Vybrali jsme celkem tři oblasti: reels, AR a Spotify. Proč právě ty? Máme s nimi skvělé zkušenosti, a máme k nim velmi konkrétní data.
Reels videa využíváme nejen v zábavní rovině, jako většina značek, ale také v edukativní. Toto jsme aplikovali např. u našeho klienta Viatris ke značce Endwarts, kde jsme vysvětlovali vlastnosti a benefity produktu, a jeho použití.
Další z multiplikátorů byla rozšířená realita - augmented reality. AR je velmi komplexní téma, kterým se zaobíráme v LCG poslední roky velmi intenzivně: přitom AR filtry v Česku v rámci marketingu nikdo příliš nepoužívá. To je velká škoda, protože jde o jeden z nejlepších formátů, kde uživatel stráví se značkou obří množství času a to navíc zábavnou formou, ve které lze předat mnoho informací. A všichni víme, že čas strávený s reklamou má přímý vliv na zapamatování si značky.
Produkce AR filtru je poměrně náročná - nejen čas na programování, ale především správná koncepce, funkční a herní mechaniky a jejich vyladění, následná optimalizace celého filtru a debugging, to vše zabere výrazně delší čas, než je třeba výroba animovaného banneru nebo postu na sociální sítě. Odměnou vám ale bude formát, který uživatele baví a dobrovolně mu věnují svoji pozornost.
Spotify je další opomíjená platforma: ačkoli má větší zásah než tradiční radia, klienti ji pořád buď nevyužívají, nebo (a to především) neumějí využívat. Jak na úspěšnou Spotify kampaň tak bylo další téma. Ukázali jsme si různé formáty, použití, možnosti cílení, ale především úspěšné příklady a jak vlastně funkční Spotify kampaň postavit.
Na naše setkání dorazilo kolem dvou desítek zástupců firem, ať už našich klientů, tak pozvaných značek, a dle ohlasů se tato edukace velmi líbila. Vždy jsme považovali za správné ukazovat širší veřejnosti “jak na to” - firmy (a nejen naši klienti) by měly znát možnosti toho, co lze pro svou značku dělat.
Na příští setkání se zřejmě podíváme na velmi aktuální téma dat, přechodu od cookies, Google Analytics 4 a jak s tím vším fungovat. Pokud se chcete také zúčastnit, dejte nám vědět »