10. 3. 2017 | Petra Vrbová
Jestliže se v marketingu pohybujete už nějaký ten pátek, asi vám neunikl pojem Facebook Pixel - že má jistý kód, který musíte někam vložit atd. Pokud tvoříte vstupní stránky (landing pages), jste požádáni, abyste v rámci sledování konverzí vyplnili kromě Google Analytics kódu také Facebook Pixel kód a tak podobně. Ale o co se vlastně jedná? Co je Facebook Pixel?
Jak samotná zákaznická podpora Facebooku říká, Facebook Pixel je část tzv. Java-scriptového kódu pro váš web. Ten umožňuje měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro reklamní kampaně. Díky Facebook Pixel můžete snadno a elegantně získávat informace o tom, jaké „akce“ návštěvníci vašeho webu uskutečnili, a to v rámci různých zařízení.
Hlavním smyslem této Facebookovské vychytávky jsou informace o akcích, které lidé na webech provedli, abyste mohli vytvářet efektivnější Facebookovské kampaně. Facebook Pixel vám umožní vytvořit seznam vašeho publika. Díky tomu se můžete následně rozhodnout, komu se má reklama zobrazovat a komu ne. Pixel tak umožňuje ještě přesnější cílení vašich Facebookovských reklam.
Mark Zuckerberg to nemá špatně vymyšlené, že?
Nyní jsme vám osvětlili, co je Facebook Pixel, co je jeho smyslem a další otázkou je „proč ho musíte mít?“ Čtete dále!
Facebook Pixel je vhodný pro veškeré marketéry, e-shopy a všechny ostatní, kteří propagují své služby či produkty na Facebooku. Pokud již používáte reklamy na Facebooku mohlo se vám stávat, že reklamy necílí na správné publikum, nemáte přehled o tom, co lidé na vašem webu dělají apod. Proto je tu Facebook Pixel! Díky Facebook Pixel můžete velmi snadno sledovat konverze, využívat remarketing a následně efektivněji optimalizovat.
Facebook Pixel není žádnou novinkou. Již v předešlých letech fungovala jeho zastaralejší verze, která se dále dělila na 2 různé Facebook Pixely, a to konverzní a remarketingový. Pokud již máte zkušenosti s tímto Facebook Pixelem, určitě v rámci nového Pixelu oceníte to, že se načítá mnohem rychleji, umožňuje mimo jiné nové parametry a až 9 konverzních událostí. Také vám umožňuje vytvářet publikum přímo z konverzních událostí, díky čemuž už se nemusíte zdržovat s Thank you pages neboli děkovacími stránkami.
Ptáte se, jak vlastně Facebook Pixel založit? Přihlaste se do svého účtu a přejděte do Správce reklam. Tam klidněte na kartu Facebook Pixel a pokračujte na Vytvořit Pixel. Zvolte si název Pixelu -> ideálně reprezentující vás/vaši firmu/e-shop, protože pro každý účet můžete mít pouze jeden jediný Pixel. Pokud se rozhodnete následně název Pixelu změnit, můžete tak učinit opět na kartě Facebook Pixel. Přijměte podmínky zaškrtnutím políčka a vše potvrďte kliknutím na Vytvořit Pixel.
Zatím jsme zvládli první krok. Druhý krok znamená to, že ve Správci reklam kliknete na Pixely. Tam naleznete možnost Akce, kde je dále varianta Zobrazit kód. Tento kód si pečlivě zkopírujte a vložte mezi tagy <head> na každé webové stránce, případně do šablony webu, čímž ho nainstalujete na celý web.
Pixeli, vítej na mém webu!
Jaký je vlastně rozdíl mezi Facebook Pixel a Google Analytics? Nekompilují se věci až příliš? Ano, ale to by to nebyl marketing, kdyby neexistovalo několik mnoho jiných a různých technických řešení a zlepšováků!
Ze všeho nejdříve vám mohu prozradit jedno velké tajemství. Pokud vám nesouhlasí hodnoty konverzí v různých nástrojích (Google Analytics versus Sklik, AdWords aj.), nenamáhejte se hledat důvod. Prostě každý nástroj má svůj způsob měření, který se v zásadě liší. Jak řekl Jára Cimrman: „Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.“ Důležité je, abyste věděli, že každý nástroj se svým způsobem snaží dát vám ta nejlepší čísla pro konkrétní kanál, a proto můžete považovat Google Analytics za poměrně nezávislý. Na druhou stranu nevýhodou Google Analytics je způsob měření přes Cookies. Čili pokaždé, když člověk navštíví webovou stránku (během 6 měsíců), Cookies nahlásí a odešle tento soubor na server webu.
Facebook Pixel je schopen přiřadit konverzi uživateli, nikoliv Cookie. Facebook Pixel tak vděčíme za to, že konverzi přiřazuje poslednímu kliku uživatele na reklamu daného inzerenta. Pokud ke kliknutí nedošlo, přiřadí Pixel konverzi poslední reklamě, kterou uživatel viděl. Google Analytics toto naneštěstí neumí.
I Facebook Pixel má své mouchy. Přičte si totiž podíl na konverzi pokaždé, i když jeho úloha v konverzní cestě uživatele byla minoritní. Uživatel vlastně ani nemusí na reklamu kliknout, reklama se pouze zobrazí, a přesto si Facebook přičte konverzi.
Pokud se tedy váš prodej soustřeďuje na propagaci prostřednictvím Facebooku, či o tom uvažujete, seznamte se s Facebook Pixelem. Přejeme hodně úspěchů při optimalizaci, cílení reklam a následném zvýšení počtu konverzí!