Co si hlídat při vytváření kampaní v Business Manageru

21. 12. 2020 | Jan Matyáš

Naprosto ideálně byste si měli zkontrolovat kampaň úplně celou, přeci jen jsou to vaše peníze. Pokud vás ale tlačí čas a vy už nastavujete kampaň číslo 2000, zde jsou podle priority seřazené body, kterým se věnovat:

Daily a Lifetime budget

Největší kámen úrazu byl, je a vždycky bude špatně nastavený budget. Budget byste měli vždy zkontrolovat ještě předtím, než necháte kampaně pracovat. Každému markeťákovi se určitě minimálně jednou povedlo utratit něco, co neměl.

Nejčastější chybou je záměna Daily a Lifetime Budgetu. Nastavení Daily budgetu částkou, kterou máte na měsíc je opravdu fuckup. Pak se při kontrole jen zhrozíte, že 3. ledna máte měsíční budget tatam, a ještě s příšernými výsledky, jak se Facebook snažil ukazovat reklamu komukoliv, kdo byl zrovna online.

Stále se můžete obrátit na support »

Zde můžete sepsat pokorný ticket, jací jste dementi a že jste tolik penízků panu Zuckerbergovi posílat nechtěli. Alespoň ne naráz. Pak už se budete jen modlit, aby vám byl přidělen Ind z callcentra, který se dobře vyspal.

Vrácení peněz rozhodně není zaručené a věřím, že se chcete vyhnout této nepříjemné situaci.

Pozor také při změně daily a lifetime budgetu s již vyplněnou částkou. FB vyplněnou částku rád násobí, proto ji znovu upravte. Například pokud máte 1.000 Kč nastavený omylem na denní útratu, při změně na lifetime budget částka povyskočí na několikanásobek.

Špatná URL adresa

Rozhodně doporučuji zkontrolovat doménu, na kterou lidi posíláte. FB vás nenechá cílit na úplný nesmysl, (například nedopsanou zkratku pro world wide web), ale i tak můžete lidi posílat na starý web, na Home Page místo specifické URL s konverzním cílem atd.

Cílení

Když se spletete v cílení, nebude to ještě taková hrůza jako špatně utracené peníze. Ale i tak doporučuji v rychlosti kouknout do AD setu a pohlídat si alespoň základní cílení, hlavně u kampaní cílených do zahraničí. Pokud vytváříte novou kampaň, FB vám ji automaticky dává cílenou na ČR.

Pokud se seknete jinde, ještě to není pohroma, FB algoritmus je už na takové úrovni, že vám z toho vždy alespoň něco vyždímá (pokud necílíte na japonsky mluvící ženy, se zájmem o mototrucky žijící v Brně).

Umístění

Rozhodně stojí za to si projít i umístění, v případě, že nejedete automaticky na všechny platformy, ale chcete cílit například lidi pouze na FB nebo naopak. Také při zaškrtnutí pole cílení pouze na FB se budete rozčilovat při hledání napojené IG stránky v AD části, i když ji napojenou máte.

Text

Rozhodně rychle projděte textík, reklama s gramatickou chybou nepůsobí důvěryhodně. Navíc vám zasažení uživatelé chyby rádi připomenou, okomentují a vyhodnotí. Často jsem byl tázán, zda je možné vypnout komentáře u reklam. Není. K tomu byl FB primárně určen. Aby každý s vysokou školou života mohla vesele komentovat váš obsah.

Záměna IG a FB postu

Klasickou chybou je také záměna postů mezi IG a FB – hlavně pokud máte dva totožné vypublikované posty na Fan Page i na IG. Pak se pídíte po tom, proč vám post na IG nesbírá engagement.

Závěrem chci říct, že špatně nastavit se dá ledacos, zde jsem jen vypsal, z mojí vlastní zkušenosti, tyto nejrizikovější části. Klidně se podělte o váš největší fuckup do komentářů, budu rád :-).