Connected TV (CTV) kombinuje televizní obsah a internet. Umožňuje chytré reklamy a cílení a zasáhne tak publikum přímo v jejich obýváku bez nutnosti nákupu televizní reklamy.
Smart TV (v zahraničí Connected TV) měla v roce 2022 zásah do 44 %, tj. 3,8 milionu z české populace starší 16 let. Oblíbená je především u lidí do 55 let, kteří ji nejčastěji využívají pro sledování streamovaného digitálního obsahu. Vedle klasického televizního vysílání se jedná o nejsledovanější média, a tedy i prostor pro nejlepší zásah, co se propagace týče.
Používání chytré televize podle pohlaví a věku
Uživatelé přestávají sledovat televizi - zasáhněte je na Smart TV
Tento obsah nejčastěji lidé konzumují skrze tzv. VOD (video on demand) – mezi nejznámější patří světový Netflix, Disney+ nebo české Voyo. Zároveň je v ČR velice rozšířené přehrávání videí na YouTube právě skrze Smart TV. Uživatelé YouTube v roce 2022 v průměru denně zhlédli 700 milionů hodin videí na připojené televizi. Jedná se tak o skvělou možnost, jak zasáhnout efektivně a levně lidi u televizí, bez nutnost nákupu standardní televizní reklamy.
V době, kdy mladí uživatelé (nejčastěji generace Z a millenials) přestávají sledovat televizi a konzumují obsah na internetu, na YouTube nebo skrze přeplacené služby jako je Netflix, je velice důležité do celkového mixu zapojit i cílení na Smart TV.
Díky DV360 řídíte a plánujete reklamu napříč formáty
Reklamu pro Smart TV jde dnes nakoupit například skrze platformu Display & Video 360 od Google, kde ji lze následně kombinovat s dalšími platformami jako jsou RTB videa napříč internetem nebo bannerové kampaně. Inzerent má tak šanci řídit frekvenci napříč formáty a zařízeními a efektivně plánovat investici.
Demografie publik
Výhody Connected TV:
- Přesné cílení reklam na vámi vybranou cílovou skupinu.
- Propojení s daty a dalšími kampaněmi v digitálním prostředí.
- Efektivní řízení frekvence napříč digitálními kanály.
- Možnost měření a vyhodnocování v reálném čase.
- Vysoká míra zapojení diváka - možnost doplnění QR kódu a tlačítka.