4. 3. 2022 | Petr Koubek
Podcast je zvukový pořad, který si můžete pustit digitálně a kdykoliv. V posledních letech zažívají tak obrovský boom, že neodolala i spousta firem a značek a pustily se do výroby svého vlastního v rámci markatingu. Měli byste to zkusit taky?
V podcastu mluvíte přímo ke svým potenciálním zákazníkům. Můžete jim předat vaše emoce, příběh, vybudovat důvěru. Je to velmi osobní způsob komunikace.
Pokud máte co říct.
Každý váš potenciální posluchač má jednoduchý požadavek: „Řekni mi něco, co nevím.“ Máte něco takového?
U podcastů se vaše publikum nemusí tolik soustředit. Poslouchat je prostě jednodušší než číst. Je tedy jednodušší vašim potenciálním zákazníkům předávat víc a složitějších informací.
Na druhou stranu se za poslední rok s podcasty roztrhl pytel, takže je možné, že se budete s někým o posluchače přetahovat. Zkuste si pojmenovat, v čem budete lepší, nebo aspoň jiní než vaše konkurence.
Získat posluchače je složitější, než získat followery a lajky. Pokud se vám to ale podaří, budou mnohem cennější než všichni sledující vaší stránky. Jsou totiž ochotní vám věnovat mnohem víc času a na osobnější úrovni - nechat si od vás pravidelně několik desítek minut šeptat do ouška přesně to, co jim chcete říkat.
Výroba podcastu je relativně jednoduchá. Teoreticky vám stačí jenom mikrofon a tichá místnost. Teoreticky.
Konkurence jenom za poslední rok začala tlačit kvalitu podcastů hodně nahoru. K mikrofonu si sedají školené hlasy, v profesionálním studiu sedí zvukaři, sound designéři a hudební skladatelé.
A posluchači si na to velmi rychle zvykají.
Nemusíte mít hned kompletní profesionální produkci. Ale zároveň nečekejte, že bude stačit, když si jednou za měsíc s někým povyprávíte místo u kafe u mikrofonu a někdo to bude chtít poslouchat.
Pokud se vám podaří zachytit posluchače, tak je potřeba jim dávat další obsah v pravidelných intervalech. Jinak o ně zase přijdete.
Máte dost témat a času, který budete potřebovat pro jejich zpracování? Interval nový podcast jednou měsíčně je minimum.
Pokud jste si na všechny výše uvedené otázky odpověděli a pořád chcete zkusit vyrobit svůj vlastní podcast, držíme palce a máme pro vás pár posledních tipů.
Lidé podcasty nejčastěji poslouchají při cestě do práce, při uklízení, vaření, nebo třeba cvičení. Zkuste délkou mířit právě na délku těchto aktivit.
Vaši posluchači se chtějí pobavit. Dejte jim něco zajímavého, zábavného. Podcasty jsou primárně o příbězích, tak se o ně opřete.
Pokud chcete podcasty vyrábět, měli byste je i poslouchat. Velmi pravděpodobně nemáte z tvorby podcastů titul ani diplom. Tak kde jinde se chcete naučit, jak je úspěšně tvořit?
Nečekejte, že si vašeho podcastu někdo všimne. Připravte mu marketingovou kampaň jako jakémukoliv jinému produktu.