15. 8. 2017 | Lenka Rejthárková
Máte chytrý telefon (kdo by v dnešní době neměl, že?) a v něm firemní profil na Instagramu.
Jenže ten spinká. Mrkněte na 4 tipy, jak ho probrat k životu.
Tato hravá platforma, která čelí velké oblibě čím dál více, je především o vizuálnu. Dlouhé texty a grafika, kde je přes celou fotku napsáno velými písmeny SLEVA 20 %, 2+1 GRATIS, VÝPRODEJ tu nemají místo. Od toho máme poštovní schránky, odkud většinou putují „oblíbené“ letáky do popelnice.
Vkládejte krásné fotky, které při shlédnutí vyvolají ve followerovi nějakou emoci. Nejlépe pozitivní.
Pokud tedy máme na starosti profil restaurace, určitě to chce reálnou fotku jídla, které se v daném podniku servíruje. Samozřejmě tak, aby chuťové pohárky plakaly natolik, že vaši restauraci musí follower hned navšítvit.
Kydnutý knédl do majdy a k tomu samozřejmě obloha á la 90. léta nikoho nenadchne. I když s tímto oldschool stylem asi na Instagramu nikdo nebude. Nebo o někom víte?😄
Je dobré věnovat se také času, kdy posty zveřejníte. Můžete mít nejlepší dosahy ve večerních hodinách nebo když postujete kolem poledne.
Podívejte se tedy na to, kdy váš obsah dosahuje největšího engagementu. Jak na to? Jednoduše mějte oči na stopkách a sledujte, kdy má váš příspěvek nejvíce interakcí. Základní ukazatele můžete omrknout v přehledech.
Můžou vám k tomu pomoci také různé analytické nástroje. Oblíbený je třeba Iconosquare. Zejména analytici si tu přijdou na své. Nabízí zkušební verzi zdarma, poté si ale budete muset připravit dolárky. 😄
Pojem influencer už není nic neznámého. V sociálních sítích je skloňován horem dolem. Pokud jste ale zatím neměli tu čest seznámit se s ním, tady máte vysvětlení.
Jak taková spolupráce s influencery probíhá? Záleží, jak si ji nastavíte. Někteří influenceři dělají výstupy za finanční odměnu, někteří za produkt. O předmětu spolupráce se může zmínit buď přímo ve feedu, nebo v Instastories.
Vyzkoušejte také vytvořit soutěž, která bude prostřednictvím něj probíhat. Funguje to výborně.
Jestli jste si vybrali správného člověka, vám ukaže počet rostoucích liků a followerů.
Aby váš post vzlétl do nebeských výšin, udělejte mu reklamu. Ujasněte si, kdo je vaše cílovka, a podle ní si vytvořte okruh uživatelů.
Máte třeba skateshop? Vytvořte si personu, která bude vaši cílovku vystihovat. Může to být třeba Adam, věk 16-30, jeho život se točí kolem skatboardingu a rád se hezky obléká. Pochází z Prahy. Cílit ale budeme na celou ČR, protože u eshopu nezáleží odkud jste.
Pokud máte vysledováno, že nejvíce fungují posty, které dáváte kolem 16:00 hod., vyšlete jeden, nastavte si okruh uživatelů, částku a počet dní. A sledujte, co se bude dít. 😄
Možnostem se meze nekladou. Hrajte si s Instagramem, zkoušejte, co všechno umí a využijte všeho, co nabízí. Jedině tak vysledujete, co vše udělat proto, aby byl vzhůru a nechystal se do peřin.