Demand Gen: Přímá linka do hlavy vašich zákazníků

17. 7. 2024 | Jiří Ďoubek

Je Demand Gen zcela nový typ kampaně?

Ano, byla vytvořená jako nástupce kampaní Discovery. Ty byly z Google Ads odstraněné a nahrazené Demand Gen kampaněmi.

K čemu Demand Gen kampaně slouží?

V ideálním světě vede jejich aktivita rovnou ke konverzím.

V něm ale nežijeme a samotná Demand Gen kampaň často ke konverzím nevede. Jak název napovídá, hlavním cílem je “generování poptávky”.

Proč tedy Demand Gen, když už máme Performance Max?

Obě kampaně se totiž šikovně doplňují.

Google od listopadu 2021 Performance Max kampaně intenzivně prosazuje a na tom se nic nemění. Jejich největší síla je v generování konverzí díky volnosti, strojovému učení a automatizaci.

Performance Max se ale soustředí hlavně na spodní část marketingového trychtýře. Tedy na lidi, kteří už jsou v pozdější fázi svého rozhodovacího procesu.

Přitom aby Performance Max kampaň dosahovala očekávaných výsledků a v dostatečném objemu, je zásadní mít široké publikum. Na to může “pmaxka” cílit a oslovit ho reklamami a nabídkou.

Proto v roce 2023 přišla na svět Demand Gen kampaň. Její hlavní myšlenkou je cílit na lidi v horní části marketingového trychtýře a vytvořit zatím neexistující poptávku po produktech a službách.

Jak prezentoval Google na online konferenci Google Marketing Live v květnu 2024, velkou předností Demand Gen je, že dokáže připravit kvalitní publikum, kterým jsou pak nakrmeny právě kampaně Performance Max.

Kde a jak se Demand Gen zobrazuje?

Google uvádí ve svých materiálech, že “podklady pro kampaně typu Demand Gen musí splňovat velmi vysoké standardy kvality, protože tento typ kampaní zobrazuje reklamy na silně vizuálně zaměřených zábavních platformách.

Reklamám tak potřebujeme věnovat maximální pozornost, protože se často může jednat o první kontakt potenciálního zákazníka s naší firmou.

3×3×3

Pochopit, jak Demand Gen funguje, je vlastně snadné…

Při vytváření vybíráme ze třech typů reklam:

  1. Videoreklamy
  2. Grafické reklamy (s jedním obrázkem)
  3. Carousely (posuvné reklamy s několika obrázky za sebou)

Ty se pak zobrazují na třech platformách:

  1. YouTube
  2. Gmail
  3. Karta Objevit (Google Discover)

A při nastavování kampaně volíme ze tří cílů:

  1. Prodej
  2. Návštěvnost webu
  3. Zvažování produktu a značky

Pokud tedy připravíme kvalitní podklady v podobě

  • obrázků,
  • videí,
  • textů,
  • a u e-shopu i produktového feedu,

můžeme se těšit z výkonné alternativy kampaní pro vytváření poptávky, jak je známe například z placené propagace na sociálních sítích.

Pokud s kampaní Demand Gen teprve začínáte, doporučené postupy tvorby podkladů a jejich specifikaci najdete přehledně v nápovědě Google.

Pokud si propagaci v Google Ads chcete nechat připravit a nastavit, stačí se na nás obrátit.