22. 4. 2024 | Monika Krejsová
Mít jako značka nějaký obsahový plán je dnes už jasná věc. Ten by měl vycházet z marketingové strategie a cílů, kterých chcete na sítích dosáhnout. Vaši fanoušci očekávají obsah, který zaujme, pobaví, vzdělá a informuje o vaších službách, produktech a oboru.
Držte se základních pilířů obsahu, které vám přilákají více zákazníků:
1. Vzdělat
Řekněte svým sledujícím něco nového. Naučte je pochopit vaše služby. Často texty těchto příspěvků mohou začínat otázkou „Věděli jste…?“. Dalším příkladem vzdělání mohou být FAQs, Top 5 nejlepších XY nebo různé tipy.
2. Pobavit
Jak dosáhnout toho, aby se k vám fanoušci vraceli? Dejte jim zajímavý a poutavý obsah ve formě vtipů nebo hádanek. O tom jsou přece sociální sítě. Lidé na nich prokrastinují a odpočívají. Čím zábavnější obsah uděláte, lidé ho rádi budou sdílet mezi své kamarády. Pro vás to jsou super čísla dosahu.
3. Inspirovat
Vzbuďte emoce a vyvolejte ve fanoušcích touhou změnit pohled na věc. Využít můžete příběhy lidí, otevřete společensky důležité témata nebo povzbudit fanoušky k lepšímu životu.
4. Povzbudit k dalším krokům prodeje
Jasně. Neděláte sociální sítě jen pro zábavu, ale chcete z toho vytřískat i kupující zákazníky. Povzbuďte publikum k dalším krokům. Využijte výzvy k akci, kterými je dostanete tam, kam sami potřebujete. Například: ,,Nakupte nyní, Klikněte na odkaz, Zúčastněte se soutěže, Napište komentář nebo Navštivte nás’’.
Snažte se dodržovat balanc mezi prodejními příspěvky a těmi zábavnými. Uživatelé jsou velmi nároční a rychle je omrzí neustálé podsouvání prodeje. Využijte princip 80/20. Jak tomu rozumět? Určete si 80 % obsahu, který bude publikum vzdělávat nebo bavit. Zbylých 20 % věnujte značce a prodeji.
Nebojte se recyklovat staré nápady a přetransformujte je z jednoduchého příspěvku na carousel nebo video. U nás klientům nastavujeme komunikační linky, které se mohou pro každý obor lišit. Podělíme se o ty, které by mohly fungovat i vám.
Testimonialy
Před/po proměny
Hlasovačky
Otázky
UGC
Statistiky
Tipy/triky
Recepty
Infografika
Typo posty
Nebojte se svůj obsah oživit videi. Jak vytvářet videa, která přitáhnou pozornost? Přečte si tady. V LCG New Media zajistíme klientům všechno od prvotního nápadu, přes strategii, kreativu, datovou analytiku, až po exekuci výkonnostních a brandových kampaní.