23. 4. 2018 | Petra Vrbová
Váháte nad tím, jestli mít na webu blog anebo ne?
Proč vůbec mít blog?
K čemu je mi dobrý?
Na co „ztrácet“ čas s pravidelnými blogy?
Zaměřme se důležitost blogů pro vaše podnikání!
Blog napomáhá, aby byly webové stránky lépe viditelné pro vyhledávače – ty totiž upřednostňují redakční a aktuální texty. V kombinaci se správnými klíčovými slovy lze na web přivést značný počet návštěvníků právě díky Googlu a Seznamu.
Blogy jsou ideální pro podporu vašich aktivit a tvorbu zpětných odkazů. Právě ty vám pomůžou s kvalitním SEO. Čím významnější a navštěvovanější blog, tím samozřejmě lépe.
Blogy můžete využít i pro obsah newsletterů – lidé se přes newsletter mohou prokliknou na celou verzi článku a vy je tak opakovaně přivedete na web.
Blog upevňuje vztah s klientem – přečtení blogu vytváří užší vztah s klientem. Je to mnohem osobnější než pouhé zhlédnutí reklamy či billboardu. Stávající i potenciální klienti budou mít dojem, že je o ně dobře postaráno a poroste jejich důvěra (díky odkazování se na články, zasílání článků newsletterem apod.)
Na blog patří hlavně aktuální témata z vaší oblasti působení – blogy můžete použít i při zodpovídání častých dotazů. V článku máte víc příležitostí obsáhnout problém v celé šíři.
Jedná se o moderní nástroj komunikace a blog tvoří důležitou součást komplexního komunikačního mixu. Blogy jsou navíc účinným nástrojem pro PR – články mohou ovlivňovat a regulovat diskutovanost daných témat. Také si lidé mohou blogy sdílet na sociálních sítích. Kvalitní obsah se může tak šířit sám virálně, a to je to, co chcete!
Blogy by v sobě měly obsahovat tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, což podporuje virální šíření a sdílení textů a obecné navyšování povědomí o značce/společnosti/produktu.
Důležitou vlastností blogu je I napomoci lidem vyřešit problém a vzdělávat je. Blog a aktuální příspěvky vyjadřují zájem firmy o klienty a další lidi, kteří hledají odpověď na otázky zodpovězené v blozích.
Blogy mohou velmi účinně lidi nejen na webové stránky přivést, ale také mohou lidi na webu udržet. Při správném prolinkování obsahu v souvislosti s produkty či dalšími blogovými články.
Tip: Před nějakou dobou jsem napsala článek o relativně nové funkci Posts on Google neboli příspěvky na Google. Jakmile napíšete nový blog, neváhejte ho publikovat i tam! Nevíte jak? Přečtěte si více!