8. 3. 2021 | Tomáš Koňařík
Discovery ads jsou novým formátem reklam, který Google přidal v minulém roce. Podle Googlu může tento formát oslovit až 2,9 miliard lidí na celém světě a cca 4 miliony jen v České republice.
Hlavní výhodou je, že oslovujete svoje „ideální zákazníky“ - a to nejen na jednom místě (např. vyhledávač Google), ale multikanálově, tzn. na více místech zároveň. Vaše reklama se zobrazí např. v sekci Objevit (Google News), v sekci tipy na sledování na Youtube, v Gmailu a zároveň částečně plní i funkci responzivních reklam. To vše se děje v rámci jedné kampaně, kterou navíc Google automaticky optimalizuje s využitím vylepšeného algoritmu, který vytipovává vaše „ideální zákazníky“.
Hlavní výhodou je velký zásah v různých kanálech napříč různými formáty a velmi chytrý algoritmus, který se bude snažit z kampaně dostat maximum. Zároveň reklamu zobrazí jen lidem, u kterých je velká pravděpodobnost, že je váš produkt bude zajímat. S Discovery ads si můžete vybrat, jestli chcete optimalizovat na cílovou CPA (cena za akvizici), nebo na maximalizaci konverze.
Výborný je i konverzní potenciál a cena – za proklik zaplatíte v rozmezí 1-3 Kč u většiny segmentů. Další nespornou výhodou je jednoduchost – stačí 5x5 variant textů, které si Google následně sám kombinuje a testuje. K tomu přidejte responzivní bannery ve formátu 1200 x 1200 a 1200 x 628 a můžete spouštět! Pro kompletnost Google doporučuje ještě formát 900 x 1200. Ten ale není nutný.
Hlavní nevýhodou je nemožnost větších zásahů do reklamy a menší kontrola, protože Google si vše optimalizuje sám. V rámci kampaně pak nelze upravovat některá nastavení, např. cílení na konkrétní zařízení, cílení na umístění nebo omezení frekvence zobrazení.
Zatím máme napříč všemi klienty jednotnou zkušenost, která je všude pozitivní. U některých účtů se nám CPC podařilo dostat až na 1 Kč. To je perfektní výsledek, hlavně s ohledem na vysoký konverzní poměr trafficu z Discovery ads. Google vybírá opravdu co možná nejvíce relevantní lidi, kterým reklamu zobrazí. To se pak pozitivně projeví i na vyšším konverzním poměru návštěv, které na váš web přijdou skrze reklamy.
Discovery ads je nejlepší využít, pokud potřebujete dostat velké množství kvalitních návštěv na svůj web za nízkou cenu, navíc s vysokým konverzním potenciálem. Finální konverzi pak dotáhnete z ostatních kanálů.
Z Discovery ads neočekávejte velké množství přímých konverzí, spíš se dívejte na vliv do asistovaných konverzí a na to, jak Discovery ads vstupují do celkové konverzní cesty. Ve většině případů dojde k nárůstu celkových konverzí napříč placenými i neplacenými médii, protože Discovery ads fungují obvykle na samém počátku konverzní cesty. Upoutají pozornost potenciálního zákazníka a přivedou ho na váš web. Tento formát rozhodně stojí za vyzkoušení, bez ohledu na obor vašeho podnikání.