11. 1. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert
To co si dlouho spoustu lidí myslelo je nyní oficiálně potvrzené. Nové statistiky, které vydala společnost Socialbakers ukazují na rostoucí trend přidávání videí na Facebooku skrze Facebook modul. Ty tam jsou časy, kdy dominoval YouTube a správci firemních stránek přidávali videa právě na YouTube, která byly na Facebook prolinkovány odkazem a nebo byly přímo nasazeny na stránky skrze „taby“ nebo aplikace.
Prosincové statistiky roku 2014 ukazují, že sledované firmy umístily na Facebook o 20 000 videí více přímo přes Facebook než prolinkováním s YouTubem. YouTube tak ztratil dlouhodobou dominanci.
Graf č. 1 – Podíl počtu postů s videi
Na grafu č.1 je také vidět, že trend je velice negativní pro YouTube, který dlouhodobě ztrácí, kdežto Facebook jde strmě nahoru. Je tomu právě z důvodu interakcí. Jak je vidět na grafu č.2, interakce s videi z YouTube se snížila z necelých 40% na začátku roku 2014 na 10% na konci roku 2014. Facebook tak drží více jak 80% interakcí z celkového sledovaného objemu. Je tedy vidět, a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že videa vložená přímo na Facebook mají daleko větší dosah a interakci.
Graf č.2 – Podíl interakcí
Tato zásadní změna může mít velký vliv na chování firem. Dnes velmi rozšířený trend je zřizování YouTube profilu právě pro účely zviditelnění značky a jejich produktů nebo služeb. Pokud není YouTube zřizován za účelem zlepšování SEO ve vyhledávači Google, ale právě pro interakci s fanoušky na sociálních sítích, velmi se doporučuje přejít právě na danou platformu na Facebooku.