9. 8. 2023 | Lucie Zadražilová
Malé ikonky, které v sobě nesou kontext, vizuální stránku, barvy, emoce a myšlenky. Pojďme společně prozkoumat, k čemu jsou emojis dobré a jaké jsou naše fígle při práci s nimi.
Zvyšují engagement aka zapojení lidí
Statistiky z minulých let prostě nelžou:
- Během chatování se svým okolím používá emojis na denní bázi až 92 % lidí.
- Facebookové příspěvky s emojis měly o 57 % víc lajků a o 33 % víc sdílení a komentářů.
- U Instagramu se engagement rate (míra zapojení) zvýšila díky emojis o 48 %.
- Na Twitteru rostla u 25 % tweetů s emojis.
- Kromě toho výzkumy ukazují, že když je zahrnete do předmětu e-mailů, tím spíš je lidé otevřou a odpoví na ně. A statisticky dobře jsou na tom i push notifikace. To jsou ta oznámení, která vám přistanou na obrazovce telefonu, když vás chce upozornit třeba prodejce oblečení na lákavé slevy.
Polidšťují značku
Odpovídají skutečným emocím, které s nimi můžete v textu zdůraznit. To je ten lidský prvek, co vyvolává v lidech pochopení a reakci. Navíc konkrétní a správně zvolené emojis vypovídají o osobnosti a tonalitě značky. Když se u vás na profilu začnou objevovat pravidelně, můžete budovat a posilovat image. V podstatě to bude váš signature prvek.
To ještě umocníte, když je propojíte s barvami brandu. Sledující si vás takhle snadno zapamatují a odlišíte se od konkurence.
⭐ Naše tipy
- Máte v logu modrou? Laďte emojis do modra 💙🔵💠
- Jste firma, která klade důraz na ekologii a udržitelnost? 💚♻️🌿
- Vlastníte farmu a jste producentem lokálních potravin? 🌾🥚🚜
- Přicházíte ze světa street food? 🍔🤤🤘
Mozek je chápe rychleji než slova
Fun fact: Lidský mozek má tu úžasnou schopnost, že dokáže “přečíst” obraz až 60 000krát rychleji než text. Právě proto byste neměli sázet na náhodný výběr, protože stačí letmý pohled uživatelů a sdělení bude přes emojis doručeno.
Na co dát pozor
- Věnujte dostatečnou pozornost kontextu a znalosti svojí cílovky. Některé emojis mohou být v určitých situacích nevhodné. Co je pro jednoho vtipné, může být pro druhého urážlivé.
- Používejte emojis střídmě. Když nasekáte čtyři emojis vedle sebe v jednom příspěvku, můžou působit až rušivě a odvést pozornost od původní myšlenky. Takže je kombinujte s rozmyslem a pamatujte, že v jednoduchosti je krása.
- Před zveřejněním emoji koukněte na jeho význam. I vaše publikum ho může různě interpretovat (mimoto zase narážíme na jeho znalost). Příklad? Jenom 7 % lidí využívá emoji broskve 🍑 jako ovoce. Jaký smysl mu přisuzuje ta zbylá většina, můžete hádat. A příkladů je samo sebou hodně, podobně je na tom třeba tohle spojení 🍆💦. Ale co je horší než nevědomost, je okamžitá ostuda na váš účet.
- Ověřte, jak se zobrazují na ostatních zařízeních. Jinak se ukážou v operačním systému iOS, Android nebo Windows. Někdy se neukážou vůbec. Kontrolu můžete udělat přes Emojipedia.
⭐ Další dva tipy
-
Vytvářejte s nimi engagement posty a příběhy
-
Využívejte je jako odrážky pro lepší orientaci v textu
A LinkedIn…?
Emojis na LinkedInu v každém z nás vyvolávají rozporuplné pocity. Je to business platforma, kde navazujeme obchodní a pracovní kontakty a snažíme se vystupovat jako profíci. Takže i s emojis to berte profesionálně. Ale občas není od věci komunikaci odlehčit.
Nejdřív strategie, potom emojis
Závěrem se je nebojte do marketingu zařadit, protože vám můžou přinést slíbené ovoce! Ale ještě předtím si odpovězte na pár otázek: Jaké jsou vaše brandové hodnoty a tón komunikace, na jaké odvětví, přesněji cílovou skupinu (zákazníky) míříte? Případně to hned zjistěte, protože na tom závisí i to, jestli se vůbec do téhle disciplíny pouštět.
Jak ladit komunikaci nebo o tvorbě marketingových person si můžete přečíst v jiných článcích. A jestli potřebujete se zahrnutím emojis do komunikační strategie pomoct, nebojte se ozvat 👇