16. 7. 2021 | Jiří Ďoubek
Čte se [ˈbʊlətɪn]. Nebo prostě česky „buletyn”. A jedná se o novou platformu, kterou Facebook 29. června 2021 vypustil do onlinového světa.
Co konkrétně od ní můžeme čekat? Úplně nový prostor pro tvůrce obsahu. Teď, v první fázi, především formou newsletterů, k jejichž odběru se mohou zájemci přihlásit zdarma. V budoucnosti však Facebook Bulletin počítá s jejich monetizací, a to prý s nulovým poplatkem pro samotnou platformu. Plných 100 % z příjmů má přijít do kapsy samotným autorům.
V tuto chvíli je Facebook Bulletin ve fázi beta testu. Aktuálně doporučuje ke sledování obsah od 4 tvůrců:
Základní myšlenku shrnuje Facebook Bulletin do čtyř bodů:
A hezky, v pár větách, zároveň popisuje svůj pohled na Facebook Bulletin jeden z jeho prvních přispěvatelů, James Hamblin:
„Vnímám tuto novou platformu jako směsici blogu, zpravodaje a sociálních médií. Je určena pro psaní, které bude víc konverzační, spontánní a interaktivnější než texty, které se mohou objevit v knize nebo lékařském časopise. Myslím si, že Facebook Bulletin se bude hodit k prozkoumávání pochybností, k rozhovorům o nich, kladení otázek, sdílení zajímavých informací, které se nedostaly do zpráv, jejich zasazování do kontextu a řešení problémů v průběhu času.”
Jak rozšířený a populární se Facebook Bulletin stane a kdy se také rozšíří mimo USA, se teprve dozvíme. Úvodní stránka je ale přeložena do češtiny už dnes, takže pokud chcete mít ve světě online marketingu opět trochu náskok, mrkněte na Facebook Bulletin třeba hned: www.bulletin.com.