17. 12. 2020 | Lucie Zýmová
V následujících pěti krocích si ukážeme, jak monitorovat reklamní činnost konkurence s využitím Facebook Knihovny reklam. Knihovna reklam je služba Facebooku, která umožňuje zobrazit veškeré aktivní reklamy napříč všemi jeho aplikacemi a službami. Představuje tak velice cenný nástroj pro zhodnocení online marketingových aktivit konkurence. Uděláte si například obrázek o tom, na co konkurenti soustředí své reklamní výdaje, jaký typ reklam používají a jak jejich prostřednictvím komunikují se zákazníky.
Základem pro monitoring konkurence, je její identifikace. Pro začátek si připravte seznam 5 až 10 konkurentů z vašeho oboru. Nejjednodušeji je určíte skrze vyhledávač. Použijte několik různých klíčových sousloví, a z výsledků následně vyberte konkurenty, kteří se vyskytují nejčastěji nebo na předních pozicích. Vyhledávací dotazy můžete také různě upřesňovat, například pomocí lokality.
Příklad:
Jsem majitelem obchodu s chovatelskými potřebami. Moje vyhledávací dotazy mohou vypadat následovně:
V dalším kroku přejděte na Facebook Knihovnu reklam. Ujistěte se, že máte v nastavení zakliknuto “Prohledat všechno” a zadejte do políčka název konkurenta. Jakmile začnete vpisovat, objeví se našeptávač, který vám se zadáváním pomůže a také zobrazí předchozí hledání.
Výsledky vyhledávání pak můžete jednoduše filtrovat podle země, platformy (Facebook, Instagram, Audience network či Messenger) a časového období. Zapište si všechny podněty a nápady, které se vám mohou hodit k tvorbě vlastních reklam.
Proklikněte se reklamou a podívejte se na cílovou stránku očima zákazníka. Odpovídá landing page zobrazené reklamě? Obsahuje jasné call-to-action? Lze na ní jednoduše vykonat předpokládanou konverzi? To vše vás může inspirovat a pomoci vám se vyvarovat zbytečných chyb. Nezapomeňte si zapsat důležité postřehy - pozitivní i negativní.
Při tvorbě reklam je dobré mít na paměti tři základní body: