Lead Ads – novinka pro generování leadů na Facebooku

29. 6. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert

Už jste to slyšeli? 25.června zveřejnil Facebook novinku, kterou nyní zpřístupnil pro testování. Jedná se o novinku, která naprosto změní systém generování leadů. Zapomeňte na posílání uživatelů Facebooku na vaší podstránku, kde jste je nutili vyplňovat informace skrze formulář výměnou za dárek nebo stažení dokumentu, pro možnost získání jejich údajů. Nyní Facebook přišel s daleko jednodušší a lepší utilitou – Lead Ads. Cílem je zlepšit zkušenost při vyplňování formulářů nejen z mobilních zařízení.

Jak to funguje?

Jednoduše vytvoříte reklamu, která bude mít definované údaje, které chcete od dané osoby získat: jméno, email, adresu, telefonní číslo, město, stát, pozici či jméno firmy pro kterou dotyčný pracuje. A to je vše. Uživateli Facebooku se pak při kliku na tlačítko „odebírat“ zobrazí informace, jestli chce odeslat své údaje. Při kliku na tlačítko „odeslat“ zakončí celý proces a vám dorazí veškeré údaje. Vše tedy jednoduše ve 2 krocích.

Proč je to funkční?

Uživatel nemusí překlikávat z Facebooku, vše se odehraje na dané platformě. Při příchodu na web se může stát, že si vše rozmyslí a nebo dané osobě nepřijde nabídka zajímavá. V neposlední řadě, se mu může zdát, že po něm chcete vyplnit velké množství údajů, což může také odradit. Facebook tyto informace vyplní automaticky za vás. Předpokládá se tedy, že konverzní poměr poroste. Z pohledu nákladů je to také skvělé – ušetříte za tvorbu formulářů, které je potřeba vždy nastavit na vašich stránkách pro správné sbírání emailů a informací.

Je to bezpečné?

Ano, Facebook myslí i na bezpečnost a tak můžete vždy editovat, co pošlete druhé straně za informace a budete vyzváni k potvrzení odeslání údajů, které dopředu uvidíte. Pokud se tak budete chovat obezřetně a vždy vše číst, nemůže dojít k úniku vašich nechtěných informací.

Facebook nyní testuje varianty pro přihlášení k newsletterům, follow-up volání a informacím pro business mezi malou skupinou předních developerů. Oficiální spuštění pro všechny uživatele se zatím neví, ale už nyní můžeme předpokládat, že se bude jednat o skvělou inovaci, kterou ocení nejen marketéři firem, ale i podnikatelé či živnostníci!