27. 5. 2019 | Jan Matyáš
Od 30. dubna začal Facebook postupně odstraňovat možnost sledování skóre relevance spolu s dalšími 6 ukazateli. Místo toho je nahrazuje 3 novými metrikami.
Skóre relevance sloužilo marketérům jako hrubý ukazatel výkonnosti jednotlivých kreativ. Bylo to číslo od 1-10, kde na základě oblíbenosti kampaně, feedbacku, prokliků a interakcí Facebook určil, zda se jedná o reklamu, kterou uživatelé vidí rádi, či nikoliv a zda je relevantní vaší cílové skupině. Čím vyšší skóre, tím lepší.
Jednoduše řečeno, Facebook nám pomocí skóre sděloval:
1 – Velký špatný, reklamu bude třeba protlačit na úkor ceny. Nikdo neříká, že vaši ošklivou reklamu s pravděpodobně špatným cílením např. na Portoričany, mluvící Japonsky v regionu Morava nikomu neukáží, ale holt si budete muset připlatit.
10 – Jste marketingový bůh, cena za proklik se může dostat i pod korunu. Reklamy přináší několikanásobnou ROIku a na obloze se objevuje ohňostroj, zatímco se vám přichází klanět samotný Mark Zuckerberg.
Tyto metriky stejně nikdo nikdy nepoužil. Pokud ano, tak pouze k velice krátkému zjištění, že cílit na Messages replies nebo dělat reklamu vyloženě na Offers, se prostě příliš nevyplácí a bohatě ji trumfne obyčejná klikačka. Ale pokud se i tak bojíte, nemusíte. Některé z nich budou nahrazeny upravenou formou.
Budou sloužit k porovnávání výkonosti ve větším detailu a budou vycházet z konkurenčních kampaní se stejným cílením, jako jsou vaše kampaně.
Porovnává engagement (kliky, komentáře, palce, srdíčka…) oproti podobným příspěvkům se stejnou či podobnou audiencí.
Porovnává celkovou kvalitu reklamy oproti podobným příspěvkům se stejnou či podobnou audiencí. Jedná se o staronové skóre relevance.
Hodně vítaná informace především pro eshopy – porovnává hodnotu konverze oproti konkurenci.