29. 2. 2016 | Daniela Suchanová
A je to tady! Okamžik, na který všichni fanoušci Facebooku netrpělivě čekali. Ten totiž nově umožňuje hodnotit příspěvky více možnostmi než jen prostřednictvím tlačítka „To se mi líbí“, které bylo doposud k dispozici. K vyjádření podpory sledovaných stránek nebo postů a fotografií našich přátel tak vedle palce nahoru přibyla ještě pětice emotikonů.
Tato novinka nabízí uživatelům více možností a bezpochyby ovlivní i jejich rozhodování a chování. Na druhou stranu jsou ale tyto emotikony více provázány s našimi reakcemi, sympatiemi a nadšením. Plnohodnotněji tak budeme moci ohodnotit příspěvky, které sdílíme namísto toho, abychom někomu přímo řekli, že se nám jeho příspěvek líbí nebo nelíbí.
V podstatě se nic moc nemění. Samozřejmě lze stále příspěvky hodnotit skrze tlačítko „Like“. Jen teď navíc můžeme dát najevo i to, že v nás post vyvolal nějaké emoce. Emotikony, které jsou nově součástí Facebooku se jmenují:
„Love“, „HaHa“, „Wow“, „Sad“ a „Angry“.
Jsou k dispozici jak na mobilní, tak i desktopové verzi Facebooku a vztahují se na statusy přátel stejně tak jako na sledované stránky a sponzorované příspěvky.
Pro hodnocení postu pomocí emotikon si stačí jen vybrat z nabídky, která se otevře po přidržení dobře známého tlačítka „To se mi líbí“. Pod hodnoceným příspěvkem se pak zobrazuje vedle „Like“ i patřičný emotikon s počtem uživatelů. Myší lze také zjistit, kdo konkrétně a jak příspěvek hodnotil.
Z pohledu marketingu bude využití těchto emotikon velmi prospěšným prvkem, které nám pomůže lépe pochopit dění na Facebooku. Znamená to, že díky reakcím fanoušků se budeme moci více soustředit na tvorbu kvalitního obsahu a zaměřit se na témata, která je zajímají. Navíc lze emoční reakce využít i pro kreativní spolupráci s fanoušky v reklamních kampaních. Například zjišťování emocí v daných situacích může napovědět o sympatiích k testovaným produktům. Způsobů, jak tuto novinku efektivně využít, se jistě najde mnoho. Už teď je ale jasné, že tato pětice bude silným komunikačním prostředkem.