29. 9. 2020 | Jan Matyáš
Facebook se rozhodl dát inzerentům volnější ruku a zrušil pravidlo, při kterém nesmí text ve vaší grafice přesahovat 20 % plochy. Znamená to ale, abychom ho dodržovali?
Pokud jste ještě neslyšeli, Facebook se rozhodl úplně zrušit toto zásadní pravidlo. Přestože se stále čeká na oficiální potvrzení, zde je několik indikátorů, proč bychom tomu měli opravdu věřit:
Pokud nemůžete dohledat samostatný nástroj na kontrolu textu, nebojte, nejste jediní.
Pokud vás FB delší dobu nevaruje, že vám minimálně sníží dosahy u reklam kvůli příliš mnoho textu v grafice, bohužel se vám nezlepšila intuice, jak se pravidlu vyhnout, ale Facebook prostě zvolnil. Nyní vám projde i přeplácaná grafika, bez jediné zmínky.
Zmínku o tomto pravidlu nenaleznete nově ani v doporučených studijních materiálech přímo od FB.
Hned jak se začalo pravidlo řešit, mezi marketéry samozřejmě povstala otázka, zda to nebude spíše na škodu a Facebook se nezahltí přemírou textových, nevzhledných reklam.
Můj názor je, že v první řadě toto pravidlo nebylo vůbec na škodu. Pochopte, že oproti jiným online reklamním platformám, Facebook vždy nabízí možnost se vyjádřit alespoň v určitém počtu znaků a doplnit tak celkový vzhled reklam bez nutnosti cpát informace přímo do grafiky. Například u Traffic formátu máte celých 120 znaků pro text a další možnosti realizace v nadpisu. V případě desktop umístění dokonce popisu odkazu.