17. 3. 2016 | Radek Šnajdr
Není to tak dávno, co aplikace Snapchat představila světu funkci, která dokáže upravit obličej uživatele pomocí kamery jeho smartphonu. Tato novinka se stala velmi oblíbenou a začala se rychle šířit napříč sociálními sítěmi. Toho si všiml i šéf Facebooku Mark Zuckerberg a rozhodl se tak pro razantní krok.
Po akvizicích Instagramu a WhatsAppu je Facebook očividně stále při chuti. Před nějakým časem totiž koupil společnost Masquerade Technologies, která stojí za vývojem sociální aplikace MSQRD. Její podstata se velmi podobá funkci Lenses konkurenční aplikace Snapchat. Nutno zmínit, že právě Snapchat byl původním cílem Facebooku, jeho majitelé ale na nabídku nepřistoupili.
Aplikace MSQRD funguje na podobném principu jako jeho žlutý kolega. Pomocí kamery snímá váš obličej a vkládá přes něj animovanou vrstvu. Vybrat si můžete z masek nejrůznějších zvířat, tváří filmových hrdinů nebo veřejně známých osobností. Je na vás, jestli pořídíte fotografii či krátké video. To pak můžete jednoduše sdílet s vašimi přáteli na Facebooku nebo Instagramu.
Aplikace vyšla v prosinci minulého roku na operačním systému iOS, dnes už je však k dostání i pro Android.
Na první pohled se aplikace zdá jako zábavný nástroj pro pobavení přátel nebo zahnání dlouhé chvíle. Její využití však s sebou nese velké možnosti i v reklamě. V době, kdy oblíbenost videa stále roste, může být aplikace MRQSD kreativním řešením vašeho obsahu v rámci sociálních sítích.