19. 8. 2016 | Radek Šnajdr
Přenáší ten nejaktuálnějším obsah na síti, propagovat jej můžete až po jeho skončení a emojis v něm poletují jako utržené ze řetězu. Nevíte o čem je řeč? Nesmysl. Live video jde jen stěží přehlédnout. Facebook vám totiž zašle notifikaci pokaždé, když se některý z vašich přátel nebo někdo, koho sledujete, k živému přenosu uchýlí. Ne tak úplně nový formát živého vysílání se sebejistě přibližuje štěbetajícímu Periscopu.
Engagement trvající několik minut
Facebook vnímá live videa jako docela velkou příležitost. To je ten důvod, proč v newsfeedu zabírají ostatním příspěvkům tolik místa. Aby ne, když zvládnou engagement uživatelů protáhnout klidně i na několik desítek minut. Obrovská změna v porovnání s videi ve feedu, u nichž platí, že čím rychleji je sfouknete, tím lépe.
Vysílání živých video přenosů se postupem času stalo poměrně běžnou součástí Facebooku. Díky tomu je z něj docela atraktivní reklamní nosič. A protože inzerentů je na modré sociální síti více než dokáže snést kapacita zdi, měla by se reklama objevit i v živých vstupech.
Jak by taková reklama mohla vypadat?
Zatím se celá tahle paráda testuje na malé skupince tvůrců. Reklama v maximální délce trvání patnácti sekund by se měla zobrazit nejdříve po pěti minutách sledování živého přenosu. Jakou délku by měly mít intervaly mezi zobrazením dalších reklamních bloků, však zatím není známo.
Autor živého přenosu bude mít možnost vybrat kategorii reklam de tématu svého videa, nebo zobrazování reklam úplně vypnout, pokud by působily nevhodným dojmem.
V rámci testovacího období neplyne tvůrcům živých vysílání žádný příjem. Až se však reklama rozjede naostro, bude se výdělek podobat formátu, který dobře známe z YouTube.
Co se týče inzerentů, bude jejich úspěch pravděpodobně závislý na schopnostech Facebooku zobrazovat reklamu u relevantního obsahu. To by mu mohlo pomoct v konkurenční boji s červenou video sítí, která je ve zpeněžování pre-roll reklam úplně někde jinde.