Trigger words alias účinná copywriterská zbraň

10. 1. 2023 | Lucie Zadražilová

V praxi se jedná o takzvaná spouštěcí slova, která dokážou přimět k vámi požadované reakci, nebo třeba vyvolat konkrétní emoci a s ní spojenou vzpomínku. Pojďme si na ně posvítit.

Limitovaný
Hluboko v sobě máme všichni zakořeněný syndrom FOMO − strach z toho, že něco propásneme. A slovo limit v nás tenhle pocit zkrátka vzbuzuje. Takže jestli můžeme nakoupit se slevou jen do půlnoci, jednáme rychle!

Nový
Nemusíme nutně potřebovat nový telefon, ale když oblíbený výrobce vydá model s vylepšenými designem a funkcemi, prostě ho chceme. Ale protože je prakticky nemožné dodávat každý měsíc na trh nový typ produktu, můžete upozorňovat i na jiné věci. Třeba na nový způsob dopravy na e-shopu, novinku v podobě rozesílání newsletteru nebo na novou slevu za klubové členství.

Právě teď, nyní a dnes
Je to stejné jako u prvního přídavného jména. Zdůrazníte naléhavost a důležitost informace. Ale nesdělujete jenom, co má zákazník udělat, ale taky kdy to má udělat. A dost pravděpodobně vás poslechne.

Snadno a zdarma
Dárek zdarma, zkušební verze na měsíc, bezplatný e-book za registraci. Okamžitě se nám rozsvítí kontrolka pozornosti. A když je spolu s tím ‘to něco’ taky snadno dosažitelné, je to výhra v loterii. Potenciální zákazníky může přesně tohle popíchnout, aby váš produkt vyzkoušeli a následně i koupili.

Nejlepší a populární
Právě proto vám cestovatelské weby dávají tipy na nejlepší výlety po Česku nebo Netflix nabízí 10 nejpopulárnějších seriálů za poslední dobu. Protože, co uděláte? Připravíte si popcorn, zaujmete pohodlnou pozici na vašem gauči a ten populární pořad si pustíte.

Na příkladu posuďte sami, co zní lépe:

  • Jak prodat ojeté auto?
  • Znáte nejlepší způsob, jak prodat svoje ojeté auto?

Nikdy! Nebo navždy!
Obzvlášť pokud vaše cílovka čelí frustraci z (pro ně) nevyřešitelné překážky, můžou být tahle slova jako znamení shůry. V případě, že servírujete lidem skutečné řešení, budou po něm toužit ještě víc.

  • Rozlučte se s vodním kamenem navždy!
  • Už nikdy neztrácejte čas se zařizováním vašeho vysněného bytu.

Nepište to ale jen za vidinou přilákání nových zákazníků. Musíte být schopní svůj slib dodržet. Jinak se dostáváte na minové pole, které dřív nebo později vybouchne.

Na závěr mějte vždycky na paměti, že všeho moc škodí!