4. 5. 2016 | Daniela Suchanová
Limit stanovený pro použití textu v obrázcích pro reklamu, by podle prvních zpráv, mohl být již brzy minulostí. Pravidlo 20 %, které stanovovalo maximální množství textu v obrázku určenému k propagaci, by tak mohlo konečně zmizet! Na druhou stranu to ale nebude důvod k radosti. Facebook totiž naproti tomu testuje způsob regulace v podobě nových přístupů k vyhodnocování reklamy, které toto pravidlo nahradí.
Pokud patříte mezi stálé inzerenty na Facebooku, jistě jste několikrát bojovali s tím, že v případě, kdy jste chtěli do příspěvku nacpat více textu, nebyla vaše reklama schválena. Míra dodržení 20 % byla ze strany Facebooku zavedena především pro zkvalitnění reklamních postů a naučit inzerenty vytvářet uživatelsky zajímavý obsah. Teď uvažuje o tom, že by toto své pravidlo zrušil a začal povolovat reklamy s obrázky, kde by text zakrýval více jak pětinu jejich plochy. Na první pohled se možnost neomezené inzerce jeví jako ideální krok pro většinu firemních uživatelů. Má však jeden zásadní problém. A to, že čím více textu by v obrázku bylo, tím menší by byl i dosah.
Aby systém omezení nebyl pro inzerenty až tak dramatický, vydefinoval Facebook 4 základní kategorie překrytí fotografií textem, které by přesně zobrazovaly, jak si váš reklamní post stojí.
1. kategorie „OK“
Je jasné, že Facebook bude vždy preferovat reklamní posty bez textu nebo jen s malým logem. Pokud váš příspěvek vyhodnotí jako „OK“, nebude nijak limitovaný a bude se zobrazovat bez jakýchkoli problémů.
2. kategorie „LOW“
Nízké překrytí textem už by mohlo dosah reklamy mírně omezit. Zatím by to však pro zobrazování neznamenalo nic zásadního.
3. kategorie „MEDIUM“
Pár slov navíc by vás ale mohlo stát několik set fanoušků. Post spadající do střední kategorie už by byl k množství textu adekvátně omezen.
4. kategorie „HIGH“
V případě, kdy text bude zabírat opravdu příliš velkou část obrázku, bude vaše reklama vyhodnocena jako „obtěžující“. Znamenalo by to, že vytipované cílové skupině by se reklama nemusela vůbec zobrazit.
Forma nových reklamních textů je zatím ve fázi testování. Znamená to tedy, že 20% požadavku se při sestavování reklam ještě nevyhneme. Ale ani pak, co toto pravidlo zmizí, nebude tak zcela důvod k radosti. Nová pravidla sice na první pohled poskytují větší volnost, ale už teď je patrné, že rozhodující slovo bude mít vždy Facebook. Bude na každém z nás, jak svou reklamní strategii pojme, každopádně již několikrát jsme se všichni přesvědčili o tom, že Facebook nadbytek reklamního textu v obrázcích nemá rád a tak to v podstatě bude platit i nadále. Jen s tím rozdílem, že i když si za reklamu připlatíme, nikdy nebudeme mít jistotu, že dosáhne takových výsledků jako v případě dodržení těch limitujících 20 %.