Facebook v číslech aneb 10 zajímavých statistik pro rok 2017

12. 9. 2017 | Jan Matyáš

V článku se dozvíte následující: Skomírá Facebook? Co je podle statistik v roce 2017 nejvíce trendy? Pokud máte rádi analytiky stejně jako já (že zcela jistě máte!) určitě vás zaujme následující přehled, který zároveň zodpoví předchozí otázky a pomůže vám třeba i ve vašem marketérském chápání.

V článku se nedozvíte: Proč stoupá cena másla a zda bude Zeman znovu prezidentem.

Facebook

Jako první bych rád objasnil (promiňte ten clickbait) otázku, jestli Facebook skomírá. Nebojte, FB je stále nejpopulárnějším Social mediem i pro rok 2017. Ve hvězdách ovšem zůstává, jak dlouho tomu tak bude. U nejmladší generace popularita FB značně klesá. Zlí jazykové tvrdí, že pro mladou generaci je Facebook už tak trochu “vyčpělý“ a lame. Proč tomu tak je, ale rozeberu až v dalším článku, ve kterém si posvítím na Instagram.

1.
Pro červen 2017 hlásí FB 2.01 miliardy aktivních uživatelů. 1,32 miliardy lidí se přitom přihlašuje denně, což je nárůst o 17 % za rok. Vy na něj nyní čučíte také, místo abyste šli sportovat…shame!

2.
50% uživatelů ve věku 18-24 pouští Facebook hned po probuzení. Tak do toho, zmasírujte svou cílovku hned z rána.

3.
Nevede si vaše stránka, co se týče likes, nejlépe ? Nevadí, 40 % uživatelů FB nikdy nedává like žádné stránce. Pokud jen přeci chcete efektivně nahnat lidi na vaši fanpage - 39% lidí dává like z důvodu speciálních nabídek, soutěží atd. Dejte fandovi důvod proč vás sledovat. Akčoliv sdílení meme z nejnovějšího dílu Game of Thrones určitě pobaví, musíte nabídnout něco víc.

4.
85 % videí na FB je sledováno bez zvuku. Pokud jste utratili majlant za melodii od Hanze Zimmera k vaší reklamě, je mi vás líto.

5.
Průměrný click-through-rate (CTR) reklamy je světově 0,9 %. Pokud jste nad, můžete si dát high five.

6.
75 % firem platí za promování postů. Ale jak říkává moje babička, když to dělají všichni neznamená to, že to musíš dělat taky.

7.
Jen 45 % marketérů si myslí, že jejich reklama na FB je efektivní. Nevadí od toho jsme tu my.

8.
Délka zhlédnutí u živých vysílání (live streams) se oproti roku 2016 navýšila 4x. Rádi vám takový stream u nás v LCG New Media zařídíme.

9.
Hodláte expandovat na zahraniční trh? Nečekejte velký enagement na FB u Japonců….(popularita Soc. medií pro rok 2015)

10.
Průměrný zaměstanec LCG New Media zkonzumuje v průměru 2,13 kafe na den

To je ode mě vše, pokud máte další zajimavé statistiky ze světa Fejsbůku, nebojte se o ně podělit v komentářích.

Zdroje:
www.facebook.com, www.smartinsights.com/social-media-marketing/, www.memarketingservices.com/20-facebook-statistics/, www.zephoria.com, www.omnicoreagency.com/facebook-statistics/, www.memarketingservices.com