26. 4. 2021 | Ondřej Ptáček
Ovlivní vyřazení klíčových slov s modifikovanou volnou shodou výkon vašeho Google Ads?
Od února 2021 zahrnuje frázová shoda chování modifikované volné shody pro inzerenty v angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, italštině, nizozemštině, portugalštině a ruštině. Od července 2021 půjde i o zbytek jazyků. Od července už nebudou klíčová slova s modifikovanou volnou shodou dostupná, ale frázová shoda bude mít stejné chování.
V tuto chvíli nemusíte nic upravovat. Do července budou klíčová slova ve frázové shodě a klíčová slova v modifikované volné shodě nadále fungovat podle starého režimu. Pokud budete chtít přenastavit volnou modifikovanou shodu na frázovou, ztratíte data k vázanému klíčovému slovu. Volnou modifikovanou shodu je možné přidávat až do července, je to ale trochu zbytečné.
Tato změna nebude mít vliv na skóre kvality, ani na typy shody u vylučujících klíčových slov. Převod může způsobit pokles návštěv. Proto je dobré hlídat výkon kampaní a případně upravit cílení, nabídky nebo rozpočty. V doporučeních by se od července měla objevit i případná duplikace klíčových slov, která navrhne jedno z vašich slov vymazat.
V účtu by kampaně měly být přehlednější a chytrým nabídkám napomoct k lepší optimalizaci. Na druhou stranu, nová frázová shoda zachytí mnohem více dotazů a pro kontrolu kampaně bude potřeba přidávat i více vylučujících klíčových slov.