Google Nákupy (Google Merchant) jsou kampaně,
které by měl využívat každý, kdo chce lépe prodávat.

13. 1. 2016 | Ing. Waiss Fakiri

Koncem roku 2011 spustil Google službu Nákupy Google, která má konkurovat dnes již zavedeným srovnávačům jako jsou Heuréka nebo Zboží.cz. V Čechách byla spuštěna verze na konci ledna 2013.

Co je k založení potřeba?

  1. Založení účtu Google Merchant Center http://www.google.cz/shopping
  2. Google Shopping XML Feed
  3. Nahrání feedu do Google Merchant Center
  4. Ověření webu pro Google Search Console
  5. Nárokování webu
  6. Propojení Google Merchant Center s Google AdWords

Postup pro vytvoření produktové reklamy

Postup je velice jednoduchý. V účtu AdWords klikněte na možnost Nová kampaň – jen vyhledávací síť. Tato forma reklamy je totiž k dispozici jen ve vyhledávací síti Googlu.

Na základě uvedených informací v produktových zdrojích, Google zobrazí reklamu. Pozor! Google nezobrazuje reklamu na základě klíčových slov, ale jen na základě informací obsažených ve zdroji produktů. Proto je nutné informace o produktech pravidelně aktualizovat.

U produktů se zobrazí cena, obrázek produktu a název prodejce. Reklama s produktovými informacemi je oddělena od standardních reklam, zobrazuje se v samostatném poli. Reklama se ale může zobrazovat i spolu s textovými reklamami. Takže můžete dosáhnout to, že se Vám bude současně zobrazovat textová reklama s rozšířením o produkt, plus reklama s produktovými informacemi.

Výhody produktových reklam

Vyšší návštěvnost a více potencionálních zákazníků.

Relevantnější potencionální zákazníci. Díky aktuálním informacím o produktech získává zákazník mnohem vyšší podnět k nákupu na Vašem webu.

Jednoduché nastavení a správa kampaně.

Široký zásah reklam. Vaše reklama se může zobrazit i dvakrát. Jednou jako produktová reklama a po druhé i jako klasická textová reklama. Za předpokladu, že hledaný výraz je relevantní s reklamou.

Pokud si nevíte s nastavením reklam rady, obraťte se na nás.