24. 7. 2018 | František Lorenc
Uvažujete nad formou kampaně, která pomůže Vašemu e-shopu zvýšit tržby? Pak doporučujeme Google nákupy-formu reklamy, kterou můžete efektivně zviditelnit své produkty v online světě.
Níže naleznete vysvětlení, co Google nákupy jsou, jak se s nimi pracuje, a pár rad a tipů, které rád ve svých kampaních s nákupy používám.
O Google nákupech koluje v online světě hodně pověr. Slyšel jsem například, že Google nákupy běží téměř samy bez nutnosti optimalizace nebo že se jedná pouze o „žrouta“ kreditu, který můžete v účtu využít jinak. Obě tvrzení jsou vlastně pravda, jen je otázkou, jak s kampaní pracujete a kolik času jí věnujete.
Google nákupy, dříve pojmenovávané také jako PLA (Product Listing Ads), je forma produktové kampaně, díky které můžete potenciálním zákazníkům ukázat produkty vašeho e-shopu. Skládají se z obrázku, názvu produktu, ceny a jména e-shopu. Prakticky se jedná o jistou formu „Search kampaně“, a tak k ní také přistupujme.
Před samotným spuštěním kampaně v AdWords je nutné udělat několik kroků. Níže uvádím seznam toho, co je nutné mít před tím, než začnete zakládat kampaně v rozhraní AdWords. Jednotlivé kroky jsou časově náročné, proto je níže jen krátký seznam, který vám pomůže při prvním zřizování účtů a propojení. U některých náročnějších kampaní uvádím i odkaz na oficiální nápovědu AdWords.
Ještě, než přejdeme k dalším věcem, bych rád uvedl dvě věci, které by vám mohly pomoci při nastavování kampaní. Za prvé – pokud jsou vaše produkty jedinečné, vytvořit tag identifier_exist s hodnotou FALSE. A za druhé - pokud vaše EANy nejsou správné nebo si nejste vůbec jisti jejich původem, zvažte zakázání tagu Gtin.
Po absolvování celkem náročného kolečka jsme se konečně dopracovali k tomu, že jsme u zakládání kampaní přímo v rozhraní AdWords.
Kampaň vytvoříme standardně, jak jsme zvyklí přes tlačítko +Kampaň.
A dále je nutné trochu zbystřit. Dostáváme se totiž k podstatné věci celých Google nákupů a to ke struktuře kampaně. Zde je na výběr z několika variant a je potřeba testovat, co vám bude nejlépe fungovat. Mně osobně se vždy osvědčilo rozdělení kampaně dle produktových kategorií a případně značek.
Vaše Nákupy budou vždy tak dobré, jak dobrý je váš XML feed. Opravdu doporučuji se zaměřit právě na jeho úpravu a zpracování. Důležité jsou všechny parametry, které kompletně vytváří podobu inzerce.
Určitě jste zaregistrovali, že v minulém roce řešila společnost Google pokutu od Evropské komise za monopolní chování. Mohly za to právě Google nákupy, které prý Google upřednostňuje před ostatními výsledky. Pokuta je v astronomické výši 2,42 miliardy eur. Google s pokutou nesouhlasil a dále zvažuje kroky, které podnikne v rámci této kauzy *.
Google nákupy jsou dnes již standardem pro e-shop, který chce inzerovat přes AdWords. Není se také čemu divit. Spolu s obrázkem produktu zákazník vidí rovnou také cenu a případně i prodejce. Může tak lehce srovnat produkty a jejich ceny, aniž by musel použít cenové srovnávače.
Google nákupy zkrátka fungují, jen se o něco složitěji nastavují a v počátku kampaně tvoříte velké struktury a testujete jednotlivé bidingové strategie. Pokud ale toto „vychytáte“ můžete posunout výkon vašeho účtu, což je hlavním důvodem, proč kampaně řešíme.
Používáte Google nákupy? Máte nějaké další doporučení, zajímavosti, nebo třeba vychytávky? Pokud ano, podělte se o ně s námi!
* KASÍK, P.; VŠETEČKA, R. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur za Nákupy. In Technet.idnes.cz [online].[cit. 18. 6. 2018].
Dostupné na: technet.idnes.cz