30. 7. 2018 | Tomáš Boleslav
Je to již 18 (AdWords) resp. 22 let (DoubleClick), co Google oficiálně oznámil vznik reklamních platforem AdWords a DoubleClick. Nyní nastal čas na změnu. Společně s rebrandingem svých produktů Google zavádí také nová řešení, která by měla inzerentům přinést další zjednodušení jejich práce.
Služba vznikla v roce 2000 pro původně 350 inzerentů jako nástroj pro zobrazování textových reklam ve vyhledávači Google. Nyní se vyvinula v platformu podporující mnoho různých reklamních formátů v rámci Vyhledávání, YouTube, Gmail, Map a sítě partnerských webů a aplikací.
Se změnou názvu přichází zároveň i další změny. Od konce července dojde ke změně URL ze současné adwords.google.com na ads.google.com. Stejně tak se změní i URL Nápovědy Google, která bude nově dostupná na support.google.com/google-ads.
Za největší novinku považuje Google systém strojového učení nazvaný Smart Campaings (Chytré kampaně). Inzerentům poskytnou předdefinovaný systém, který umožní nastavení primárních cílů kampaní. Google Ads poté díky strojovému učení optimalizuje obsah a cílení reklam.
Sloučením analytických nástrojů DoubleClick Digital Marketing a Google Analytics 360 vznikne jednotná platforma Google Marketing Platform.
Google Ad Manager sjednocuje služby DoubleClick for Publishers (DFP) a DoubleClick Ad Exchange (AdX). Ad Manager bude sloužit jako programátorská platforma pro všechny vydavatele a partnery Google.
I přes tyto velké změny Google ujišťuje, že přechod na Google Ads nebude mít žádný vliv na výkon současných kampaní a není tedy třeba provádět jakékoliv úpravy.