25. 2. 2016 | Mgr. Vojtěch Lambert
Možná jste to už zaznamenali – od tohoto víkendu došlo ke změně ve výsledcích vyhledávání na desktopu. Google zrušil pravý sloupec a přidal nově čtvrtou placenou pozici mezi třetí placený a první organický výsledek. Díky tomu se vzhled na desktopu velmi přiblížil tomu mobilnímu. Reklamy na pravé straně se tak přestaly úplně zobrazovat mimo dvě výjimky: Product Listing Ads a reklamy v nápovědním panelu.
Jako důkaz můžete vidět na obrázku níže, který byl pořízen 22.2., že Google tuto změnu zavedl už i v České republice. Přibyla čtvrtá pozice, která nabízí od té původní plnohodnotné rozšíření o rozšířené odkazy, zmizely reklamy pod Nákupy Google.
Poté, co Google oznámil tuto změnu, inzerenti se začali obávat, že to bude znamenat větší konkurenci a tedy i vyšší náklady na reklamu.
Při pohledu na statistiku od Wordstream níže, je vidět, že 85,4 % kliků se nyní dělo v rámci horních TOP 3 pozic. Boční a spodní reklamy tak v průměru vygenerovaly pouze 14,6 % kliků. Google tak nabídl o jedno místo navíc v horní části, což tuto statistiku (TOP pozic) ještě navýší. Velké plus je také právě místo s rozšířenými odkazy navíc - díky podobné struktuře s prvním organickým výsledkem, stejně tak jako faktem, že bude uživatelům chvíli trvat než tuto změnu zaregistrují, může být právě 4. místo velmi zajímavým z pohledu optimalizace nákladů vs. konverzí.
Tato změna však bude mít dopad i do SEO strategií. Když se podíváte na přehled s kolečkovými bruslemi, na první pohled bez pohnutí myši je vidět pouze jeden organický výsledek! To bude mít jistě velký dopad do snížení proklikovosti organických výsledků, jejichž prostor se nyní sníží.
Co se týče zvýšených nákladů na reklamu, je potřeba si počkat a vyhodnotit vše s odstupem času. K určitému zvýšení dojít může, dojde však jistě i k tlaku na zvyšování kvality reklam, což je skvělá zpráva pro uživatele Google.