23. 7. 2019 | Jana Křivánková
Vedle facebookových soutěží jsou hlasovačky další ověřenou metodou jak získat vysoký engagement.
Správná hlasovačka sestává z pár jednoduchých ingrediencí:
Geniální téma udělá z vaší hlasovačky parádní zdroj engagementu. Vedle záplavy emotikonů se těšte na smršť názorů a diskusí. Ošemetnost tématu spočívá v tom, že banální otázky nikoho nezajímají, příliš kontroverzní dotazy spustí záplavu hejtů nejen mezi názorovými tábory ale i vůči autorovi postu – vám. Do extra kontroverze se pouštějte jen pokud stojíte na té správné straně, jinak se vám to obratem vrátí. A pokud nejste politické uskupení, vyhněte se politice obloukem.
Nenapadá vás nic kontroverzního nebo to není váš styl? Buďte zábavní.
Kontroverze:
Zábava:
Forma otázky je libovolná, ať už je to Ano/Ne, nebo výběr z možností. Vyhněte se vyloženě otevřené otázce. Samozřejmě můžete možnosti doplnit otázkou na jiný názor, ale základní možnosti vždycky jasně definujte.
Call to action prvek je zásadní. Jeho první část se odehrává v textu. Stačí jednoduchá výzva „hlasujte“, „jak to vidíte vy“ apod. Pamatujte, že když zkombinujete zajímavé nebo veselé téma a zeptáte se na názor čtenáře, ve valné většině případů se ho dozvíte.
Vizuálem to začíná i končí. Většina fanoušků hlasovačku pozná už na první dobrou – hlavně podle dostatečně velkých emojis. Myslete na základní grafická pravidla – vyhněte se chaosu i zbytečné přeplácanosti. Mezi moje oblíbené a osvědčené realizace patří:
Koláž + emojis
Výhodou je přehlednost a jasný význam postu – reakce se často dočkáte i od lidí, kteří si jen prohlíží vizuály a posty nečtou. Nepřekračujte 4 možnosti. Vyhrát si můžete s formou kombinací, nezapomínejte dopřt všem možnostem stejný prostor a obrázky stejné kvality.
Jeden obrázek + emojis
Ideální pro hlasovačky typu ANO/NE. Lze použít jen pokud téma dokážete jednoznačně vyjádřit jedním nezavádějícím obrázkem.
Jeden obrázek + emojis + varianty
Pokud pracujete s obsáhlejšími možnostmi, chcete se vyhnout koláži, ale chcete dát jasně najevo, že se jedná o hlasovačku, je tohle vaše volba!
Gif – co možnost to obrázek s emotikonem
Bliká to = zaujme to na první pohled. Dřív bylo potřeba ovládat after effects, teď už stačí využít možnost prezentace při nahrávání obrázků k postu.