19. 1. 2016 | Klára Bendlová
Instagram je další skvělý online marketingový nástroj, kterým zviditelníte svojí firmu a získáte více zákazníků. Abyste dokázali využít Instagram pro své podnikání, musíte být hlavně vizuálně zajímavý a přidávat relevantní hashtagy. Vaše služby nebo produkty by měly na fotografiích a videích co nejvíce zaujmout uživatele Intagramu. Uživatelé chtějí vidět dokonalé fotky ze světa gastronomie, cestování, módy a krásy. Jestliže už máte firemní profil založený, fotíte a denně přidáváte filtrem zdokonalené fotky, neměli byste zapomínat ke každé takové fotce přiložit i pár odpovídajících hashtagů.
Hashtag je jakoby takový štítek, kterým označíte každou fotografii nebo video. Hashtagy Vám umožní vytvořit si svojí skupinu příspěvků, označit si značku, produkt, službu, událost, akci či soutěž. Základem každého hashtagu je znak: “#“ a hned za ním (bez mezery) následuje slovo nebo i několik slov. Mezery se nesmí používat ani mezi více slovy. U slov můžete však používat číslice, ale interpunkce a speciální znaky nefungují. Nedoporučujeme využívat ani diakritiku.
Než vůbec začnete používat hashtagy ke svým příspěvkům, nastavte si svůj profil jako veřejný. Pokud budete mít profil nastavený jako soukromý, Vaše příspěvky se nebudou nezobrazovat na stránce s hashtagy.
K příspěvkům můžete přidávat jakékoliv hashtagy, ale měli byste o každém přiloženém hashtagu vždy přemýšlet, aby dával smysl a používat pouze tedy relevantní hashtagy k Vašemu příspěvku. Hashtagy můžete zpětně upravovat nebo je přidávat i do komentářů. Pokud vytváříte nějakou kampaň, jednoduše si vymyslete a vytvořte svůj originální hashtag, který budete přidávat ke všem příspěvkům spojeným s touto kampaní. Pro inspiraci jaké hashtagy používat ve Vašem oboru se můžete podívat i na Vaši konkurenci. Určitě byste se měli podívat, jaké hashtagy jsou na Instagramu nejoblíbenější. Neznamená to, že ke každé fotografii a videu budete dávat schválně ty nejoblíbenější, které však nebudou odpovídat Vašemu příspěvku, přidávejte pouze relevantní hastagy. Vaše fotografie a videa se bez hashtagů neobjednou. Jsou opravdu velmi důležitou součástí Instagramu, ale zase se to s jejich počtem nesmíte přehánět. Instagram Vám sice dovolí přidat až 30 hashtagů, my doporučujeme přidávat 3 až 5 relevantních hashtagů, abyste přilákali nové uživatele a začali Váš profil sledovat. Uživatelé Instagramu si přes použité hashtagy hledají i další fotografie. Hashtagy Vám pomůžou zviditelnit Vaší firmu, získat sledující a skrze ně objevíte i nové účty.
Skvělý nástroj pro vyhledávání nejoblíbenějších hashtagů a pro práci s Instagramem doporučujeme:
https://iconosquare.com/
Přihlaste se do svého účtu a získejte nejrůznější statistiky o svém profilu a celkově o Instagramu.
Na nejpoužívanější hashtagy na Instagramu se můžete podívat také zde:
https://websta.me/hot
https://top-hashtags.com/instagram/
Pro vyhledávání můžete zkusit i:
https://www.obrazeni.cz/