16. 11. 2017 | Jan Matyáš
Máme tu druhé vydání zajímavých statistik z oblasti sociálna, tentokrát bude pod drobnohledem Instagram. Pan Zuckerberg si moc dobře uvědomoval lehký pokles nebo stagnaci oblíbenosti Facebooku, chtělo to něco svěžího, nového, nenáročného, a přesto zábavného.
Investice do platformy, kde probíhá komunikace pomocí obrázků, mu přišla hodna investice za 1 miliardu. Něco kde po ránu nebo po náročném dni v práci cestou domů, maximální pohyb, který provedete je šmejdění palcem dolů a šmírování vašich oblíbenců
(vy voayeři!).
Jen doufejme, že zjednodušování sociálních platforem tímto končí, protože komunikaci prostřednictvím obrazců zvládá i průměrně inteligentní gorila. Další banalizace by se mohla projevit na poklesu kultury naší společnosti. No nic, nerad bych do toho dále zabrušoval.
1.
Od října minulého roku do září 2017 zaznamenal Instagram nárůst ze 150 milionů aktivních uživatelů na 550 milionů.
2.
Instagram je ženskou doménou, 68 % uživatelů „Instáče“ jsou právě ženy. Přitom 59 % celkových uživatelů jsou ve věku 18–29 let. Pokud je to shodné právě s vaší cílovkou, můžete vybudovat na Instagramu svůj marketing jako na primární platformě.
3.
Posty s alespoň jedním hashtagem mají větší engagement. Ale pozor, nic se nesmí přehánět. Tři až čtyři relevantní hashtagy s postem od influencera (obashující hlavně vaší propagovanou stránku/produkt) a nadále #noadvertatall bohatě postačí.
4.
80 % uživatelů sleduje alespoň jednu společnost. Udělejte nám radost a sledujte jich klidně více (prosím?).
Marketérům uděláte radost.
5.
Top instagramoví influenceři si účtují kolem 100,000 USD za propagační post. Ehm, nezmiňujte to těm českým, ještě se usínání se zcela náhodným produktem v ruce prodraží.
6.
Pizza je nejfocenější instagramové jídlo, pokud vlastníte pizzerku zvažte založení profilu, lidé vám zadarmo budou fotit produkty.
7.
Nemusíte se bát, tak jako je tomu např. u Twitteru, že se jedná o americkou záležitost, 80 % instagramových uživatelů je mimo USA.
8.
Nejpopulárnější smajlík je srdíčko…, koukejte ho mít v každém postu!!!
9.
Nejvíce konverzní posty jsou od samotných uživatelů (nárůst konverze o 4–9%).
Povedený user-generated content má např. GoPro. Bravo.
10.
Nebojte se dělat hlavně produktové posty, 65 % nejlepších postů na Instagramu obsahují právě produkty. Ovšem vyvarujte se typicky reklamnímu vzezření, ze kterého je cítit marketing na sto honů, a „zamaskujte“ reklamu do něčeho příjemného na pohled.
A to je ode mě vše, pokud máte další zajímavé statistiky nebo fakta z oblasti sociálna, klidně se s nimi můžete podělit v komentářích.
Zdroje:
https://www.statista.com/
https://www.omnicoreagency.com/instagram-statistics
https://www.instagram.com/leosmares/?hl=cs
https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats