15. 5. 2020 | Jan Matyáš
Facebook se snaží vycházet vstříc co největšímu počtu inzerentů svou jednoduchostí, nyní si můžete sami nastavit vlastní Eventy pomocí pár kliknutí.
Eventy jsou nutné pro konverzní kampaně na Facebooku.
Kampaně budou tedy algoritmem optimalizovány pro splnění daného cíle/eventu/konverze.
Eventy jsou tedy nezbytnou součástí každého našeho marketingového plánu, který chceme na Facebooku sledovat, měřit a naplnit a nejedná se o základní KPIs jako počet zobrazení nebo počet prokliků sledovatelných v Ads Manageru, ale jedná se o specifické cíle, jako vyplněné formuláře, registrace, až po náročnější konverzní trasy jako dokončený nákup. Event si vždy definujeme sami (až na FB automaticky vytvořené page views/zobrazení stránky), jedná se tedy o událost, která se spustí při splnění dané podmínky, kterou definujeme.
Pixel nám všechny tyto události zaznamenává a máme tak ucelený přehled nad výkonem konverzních kampaní.
Pokud je pro vás dostačující návštěva dané podstránky, může být podmínka eventu navštívení dané URL adresy, pro dokončený nákup zobrazení děkovné stránky/potvrzení nákupu etc.
E-shopy nejčastěji budou sledovat prodeje, přidání do košíku atd.
Pokud tedy disponujete složitějším a komplexním e-shopem, tento návod nebude pro vás, ale pokud hledáte nejsnadnější způsob, jak si jednoduché eventy vytvořit sami, zde je postup:
Po úspěšné instalaci pixelu, jděte v BM do sekce Event Manager.
Zde uvidíme (pokud je správně nainstalovaný) již aktivní Pixel, sbírající pouze Page Visits. Klikneme na Details.
Zde klikneme na Set Up New Events.
Pokud je na vás písemný postup i stále tak příliš zmatečný, můžete si projít video-návod od kolegy fejsbůkáře přímo zde »
S tímto jednoduchým Toolem se vyhneme štrachání v HTML a nastavit eventy zvládne opravdu každý.
Tak konverzím zdar!