Jak na cílení: PŘEHLEDNĚ a PODROBNĚ

5. 4. 2021 | Jiří Ďoubek

Váháte, jestli je pro vás Facebook vhodným nástrojem pro placenou reklamu?

Spoiler alert…
S vysokou pravděpodobností ano.

Facebook toho ví o svých uživatelích víc, než bychom si uměli představit. A naštěstí lákavou část svého know-how nabízí i nám, inzerentům.

Nejspíš vás nepřekvapí, že na Facebooku můžeme cílit reklamu na:

  • své zákazníky,
  • návštěvníky svých webových stránek,
  • uživatele Facebooku, kteří jsou těmto skupinám svými charakteristikami podobní (tzv. lookalike audience).

To všechno Facebook inzerentům umožňuje díky Facebook pixelu, vlastním nahraným e-mailovým adresám, telefonním kontaktům či dalším vstupním datům… Ale o tom zase příště.

Možností, jak zacílit reklamu na Facebooku, je totiž široké množství. A každý specialista má své osvědčené metody a typy cílení, které s oblibou využívá a od nichž se u nových reklamních kampaní odráží.

Z jakých možností tedy na Facebooku můžeme v cílení vybírat?

Kromě již zmíněných vlastních okruhů uživatelů a lookalike audiencí volíme v základním nastavení kampaně:

  • Lokalitu uživatele
    • stát, město, oblast nebo třeba i GPS souřadnice s okruhem od 1 km
  • Věk uživatele
    • s přesností na 1 rok v rozmezí od 13 do 64 let a možností cílení na samostatnou kategorii 65+
  • Pohlaví uživatele
  • Jazyk uživatele
  • Spojení uživatele se stránkou inzerenta
    • zda je, či není jeho fanouškem
    • zda použil, nebo nepoužil jeho aplikaci

Ta úplně nejzajímavější část se ale skrývá pod názvem “Podrobné cílení”.

Podrobné cílení nám umožňuje navolit si nepřeberné množství charakteristik požadované cílové skupiny. Všechny jsou slovně pojmenované jednoduchým a pochopitelným způsobem. V mnoha jazycích včetně češtiny.

V podrobném cílení nás tak omezuje pouze vlastní fantazie. Vybírat aktuálně můžeme z celkového počtu 659 předvolených možností, které Facebook roztřídil do základní stromové struktury.

Ano, do základní. Protože pokud by nám ani ta nestačila, k dalším charakteristikám a zájmům se lze snadno proklikat pomocí klasického vyhledávání s našeptávačem.

Že by vám ale pro začátek pomohla spíš inspirace? I pro vlastní použití jsem si zmíněných 659 variant cílení roztřídil do přehledné tabulky »

Bude se hodit i vám? A které možnosti v cílení vás v ní překvapily?

Podělte se s námi o váš názor na Facebooku »