15. 8. 2022 | Adéla Vágnerová
Do jednoho příspěvku lze vložit celkem 30 hashtagů. Jak ale vybrat ty, které vám přinesou největší dosah? Mrkněte na 5 praktických rad, které vám práci s hashtagy usnadní a zefektivní.
Na začátku si udělejte jednoduchý průzkum. Zamyslete se, jaké hashtagy vaši potenciální zákazníci často používají a jaké jsou jejich zájmy nebo problémy. Představte si to jako pyramidu. Od obecných hashtagů na dané téma postupujte až na vrchol pyramidy k přesněji cíleným hashtagům.
Podívejte se, jaké hashtagy používá konkurence. Pravděpodobně má totiž stejnou nebo dost podobnou cílovou skupinu jako vy. Dejte si ale pozor – nekopírujte, nýbrž se inspirujte a posuďte, co při práci s hashtagy konkurence dělá dobře.
Mějte svůj unikátní hashtag, který budete využívat v komunikaci – ať už ve stálé nebo pouze v konkrétní kampani. Vzpomínáte si na kampaň Coca-Coly #ShareACoke? Tohle jednoduché sdělení se stalo základem jejich virální kampaně na sociálních sítích. Vymyslete proto originální, jednoduchý a srozumitelný hashtag, pro který se vaši sledující nadchnou a budou ho chtít sami využívat. Takový hashtag vám zvýší engagement a pomůže budovat komunitu.
Není efektivní vymýšlet pro každý nový příspěvek nový seznam hashtagů. Proto si udělejte jeden či více seznamů a ty si uložte. Tyto seznamy pak podle potřeby kombinujte a následně doplňte o méně obvyklé cílené hashtagy. Využívání totožných hashtagů stále dokola totiž může negativně ovlivnit algoritmus a tím snížit váš dosah.
Věděli jste, že existují zakázané hashtagy? Jsou to takové, které nesplňují Zásady komunity Instagramu. Pokud tyto hashtagy použijete, dostanete tzv. shadowban = zákaz. Při takovém zákazu vám začnou ubývat sledující, vaše příspěvky budou mít nižší dosah, váš profil se nebude ukazovat ve výsledcích vyhledávání nebo se omezí viditelnost vašich příspěvků. Dejte si pozor a vždy se nejprve ujistěte, zda vaše vybrané hashtagy nepatří mezi zakázané.
Instagram se stále mění a přichází s novými funkcemi. To, co platí dnes, nemusí platit zítra. To je důležité i u využívání hashtagů. Sledujte trendy, pravidelně svůj seznam kontrolujte a dávejte pozor na zakázané nebo spamující hashtagy.
V LCG máme sociální sítě v malíčku a žádná novinka ani trend nám neunikne. S marketingem na sociálních sítích rádi pomůžeme i vám.