Jak na nový formát Instagram Guides

5. 5. 2021 | Tomáš Jukl

Guides (česky Průvodci) jsou nejnovějším formátem na Instagramu. Jsou v podstatě mixem mezi carouselovým postem a blogem, a snadno je vytvoříte z již existujícího obsahu. Jak na ně a co vám mohou přinést?

Původně byl tento formát spuštěn v loňském roce primárně pro oblast zdraví, wellness, cestování apod, a to v reakci na současnou pandemickou situaci. Od listopadu 2020 jsou ale Guides už dostupné pro všechny segmenty trhu.

Jak Průvodce vytvořit?

Vyrobit je můžete hned třemi způsoby: z existujících příspěvků, z produktů nebo míst. V každém průvodci pak dostanete velký prostor nejen pro text, ale také zde vyberete nadpisy, cover obrázek, označíte místa apod.

Guides vytvoříte skrze stejné menu, jako jiné typy instagramových formátů.

Jak Instagram Guides využít v marketingu?

Jako u každého formátu a kanálu je celá řada způsobů, jak Průvodce použít tak, aby vaší značce, produktu či službě co nejvíc pomohl.

  1. Launch produktu

    Máte nový produkt? V Guides můžete ukázat všechny jeho vlastnosti. Zapojte zde videa, popište USPs, ukažte využití v praxi. Produkt lze přímo označovat jako v jiných formátech, takže zde máte i přímo prodejní kanál.

    Guides vytvoříte skrze stejné menu, jako jiné typy instagramových formátů.
  2. Brand story

    Představte příběh vaší firmy, zakladatele, nebo myšlenku za vaším brandem. V Guides máte dostatek prostoru se vyřádit. Máte již natočená nějaká IG Reels, která ukazují život ve firmě? Využitejte je také!

  3. Cestovní průvodce

    Původní účel Instagram Guides je pořád skvěle využitelný. Představte váš hotel nebo restauraci i na Instagramu v pořádném formátu. Máte skvělou kuchyň, krásný výhled z pokojů na hory k tomu navíc wellness zázemí? Průvodce vám dává další příležitost, kde je ukázat.

  4. Představení ambasadorů

    Spolupracujete dlouhodobě s influencery? Představte vaše ambasadory v komplexním článku na IG Guides – proč právě ten který influencer znamená pro vaši značku, co mu produkt přinesl a jak si vaši spolupráci užíváte.

  5. Instrukce krok za krokem

    Oblíbené články jsou také instruktážní návody typu „step-by-step“. Co třeba Jak si sestavit herní počítač, nebo Jak správně vyčistit sekačku, aby vám vydržela dalších 10 let? V průvodci můžete rovnou označovat produkty, nebo si pomoct videoukázkami.

  6. Top 10!

    Ranked lists jsou dalším velmi vyhledávaným a sdíleným obsahem. Co třeba Nejlepší místa v okolí vašeho hotelu, 10 telefonů s nejlepším foťákem či Nejdůležitější SEO tipy pro váš web?

  7. Challenge

    Jsme pořád na Instagramu, a tahle platforma je ráj pro challenges! V Průvodci můžete popsat novou challenge, vykopnout ji směrem ven – a pak pravidelně dělat další průvodce s TOP 10 nejlepšími účastníky! Do Guides totiž můžete použít nejen vaše příspěvky, ale i ostatních uživatelů!

Co bude s Průvodci dál?

Průvodci se určitě nestanou hlavním formátem Instagramu – ten je pořád založen primárně na rychlé konzumaci vizuálních postů a jednoduché interakce na bázi lajků. Jakmile ale nějaké publikum už máte, je dobré mu nabídnout i další obsah, a na to jsou Guides ideální. Navíc zde používáte již existující kontent, takže máte mnohem méně práce.