6. 5. 2019 | Petra Vrbová
Zejména v poslední době si všímám, že se se soutěžemi na Facebooku doslova roztrhl pytel. Co ale pořadatel soutěže může a co ne? Jak se dívá na zadání soutěží Facebook po svém konstantním upravování algoritmů a pravidel?
Jak je už dnes asi obecně známo, soutěže mohou značně napomoci virálnímu a organickému šíření za poměrně malý peníz v porovnání se standardním finančně podpořeným postem. Než začnete soutěž vymýšlet, dobře si ujasněte, kdo je vaše cílovka a co jsou její specifika. O co se vaše cílovka zajímá? Jaká výhra by je zajímala? Na základě toho a budgetu, který máte k dispozici vymyslete výherní předměty a také zformulujte zadání soutěže.
Obecně by soutěž neměla být nijak složitá. Jasná otázka, požadujete od soutěžících jasnou odpověď. Tečka! Zbytečně nic nekomplikujte. Jde vám primárně o navýšení povědomí o vaší značce a také o značeném virálním a organickém šíření. Ne o to, aby správnou odpověď ve finále tipli 3 lidé.
POZOR velké POZOR (!!!) na to, abyste pro každou soutěž měli předem sestavená jasná pravidla, která jste si nechali rovněž odsouhlasit právníkem.
Po častých úpravách pravidel a algoritmu na Facebook je důležité zadání tvořit na základě několika jednoduchých pravidel (inspirováno shortstack.com):
Nezapomeňte do zadání připsat, do kdy se soutěží, kdy vyhlásíte výherce a ideálně také specifikujte, jakým způsobem výherce technicky vyberete.
Facebook dovoluje kontaktovat výherce následujícími způsoby:
Věřte nebo ne, ale spotřebitelské soutěže jsou poměrně „tricky“. Nešijte si na sebe zbytečně bič, pokud si nejste jisti se zadáním, pravidly apod. Vše si důkladně zkontrolujte, prověřte i s právníky, otestujte na nezávislých lidech, kteří soutěže nevymýšleli a pak soutěž vypusťte. Pak už jen kontrolujte, jak se skvěle post šíří. Pokud se nešíří okamžitě, nezoufejte. Existuje řada stránek, kde jsou zveřejněny aktuálně probíhající soutěže. Češi jsou národem soutěživým, a proto očekávejte boom do několika hodin 😊