13. 5. 2019 | Markéta Lasotová
Rotující reklama je skvělý způsob, jak vystoupit z davu klasických obrázkových a video reklam. Na až 10 kartách můžete předvést svým zákazníkům novou kolekci, vysvětlit, jak funguje vaše služba nebo vyprávět příběh vaší značky a mnohem víc. Zjistěte, co všechno umí Carousel Ads a proč byste je měli vyzkoušet v našem novém článku.
Carousel Ads (rotující reklama) je interaktivní reklamní formát. Nabízí použití 2–10 obrázků v jedné reklamě a nové možnosti, jak můžete zaujmout své současné i potenciální zákazníky. Zobrazovat je můžete na FB, IG, Messenger a LinkedIn.
Hlavní výhodou rotující reklamy je možnost nastavení samostatné URL adresy ke každé kartě. S tím se pojí i použití několika různých call-to-action textů. Navíc vám může tento reklamní formát snížit cenu za konverzi a proklik.
TIP: U obrázku nezapomeňte dodržet maximálně 20 % textu. Kontrolu můžete provést tady: /tools/text_overlay
Nastavení Carousel Ads vám umožňuje vybrat si z 9 cílů, který má vaše reklama splnit. Patří mezi ně povědomí o značce, konverze, návštěvnost, dosah, instalace aplikace, prodeje z katalogu a další.
I jeden produkt můžete ukázat z různých úhlů a vyzdvihnout tak jeho unikátnost.
Zaměřte se na to, co dělá váš produkt/službu odlišnou od konkurence. Ukažte, co umí a jaké jsou jeho výhody.
Povězte v pár bodech příběh svojí značky nebo ukažte lidem v jakých situacích můžou váš produkt/ službu využít.
Krok za krokem ukažte, jak vaše služba/produkt funguje. Jak ho použít. Zkrátka takový mini návod.
Sdělte budoucím účastníkům, co je na vaší akci čeká, koho na ní můžou vidět, co zažít, kde se koná nebo kolik stojí vstupné. A nasměrujte je rovnou ke koupi vstupenky.
Dejte lidem vědět, že vám na jejich názorech záleží. Vyberte vhodné recenze vašeho produktu/služby a ukažte světu, co si o vaší značce myslí skuteční lidé.
Nejběžnější forma Carousel Ads. Každý obrázek, ukazuje jeden produkt a stojí sám o sobě.
Ideální pro vyprávění příběhu. Každé okýnko by mělo vzbudit touhu po odhalení toho dalšího.
Ukažte svůj produkt v nové perspektivě. Opět tím vzbudíte zvědavost sledujícího, aby zjistil, co všechno obrázek skrývá.
TIP: Pokud vám dochází nápady, jak by mohla vaše rotující reklama vypadat, pak můžete načerpat inspiraci tady: carouselformat
Začíná to být klišé, ale příběhy zkrátka fungují. Zkuste nějaký mini dodat i vaší reklamě. Vyzdvihněte to, v čem se lišíte od ostatních a upozorněte na silné stránky vašeho produktu nebo služby.
Vaše Carousel Ads by v lidech měla vzbudit touhu zastavit se při prohlížení svojí zdi a prohlédnout si, co je na dalších kartách. Pamatujte, že první obrázek je ten nejdůležitější. Vybírejte ho proto pečlivě.
Ať už jste se rozhodli pro jakýkoliv vzhled Carousel Ads nezapomeňte na logickou návaznost. I při představování produktů přemýšlejte o jejich vzájemném vztahu a karty podle toho uspořádejte.
Grafika, fotky nebo videa v rotující reklamě by měly být vzhledově podobné. Použijte fotky ze stejného focení, podobné barevné schéma nebo jeden spojující grafický prvek. Musí být jasné, že karty patří k sobě.
V neposlední řadě by už při pohledu na reklamu mělo být jasné o jakou značku jde. Držet jednotný styl všech online i offline výstupů vaší společnosti je tou nejlepší cestou k vytvoření silné a stálé značky.
TIP: Nezapomeňte, že úspěšnou reklamu nedělá jen hezký obrázek, ale i trefné copy. Věnujte psaní textu stejnou péči jako výběru obrázků.
Teď už vám nic nebrání vyzkoušet si Carousel Ads na vlastní pěst. Máte už s tímto formátem zkušenosti? Dejte nám vědět do komentářů na našem Facebooku