24. 5. 2021 | Jan Matyáš
Většina z vás už určitě má svůj vlastní systém pojmenování kampaní na Facebooku. Pokud to děláte volnějším stylem, doporučuji se tomu trošku více věnovat. Sebere to o něco více času, ale určitě se vám námaha vyplatí. Budete mít větší přehled a především se pojmenování hodí při budoucím filtrování kampaní.
Jestli jedete 2-3 kampaně pro vlastní maličkou firmu, následující článek asi není pro vás.
Pokud ale jedete kampaně pro velkou firmu a pod jedním účtem cílíte na 3 různé websites, může nastat problém: najednou přijde zadání na vyhodnocení úspěšnosti kampaní cílené pouze na traffic dle jednotlivých kreativ, na určitou website.
Můžete si částečně pomoct filtrováním, které se za poslední roky drasticky zlepšilo (nyní nabízí možnost filtrace dle objectives, delivery, placement atd.), ale rozhodně to není všespásné.
Špatný příklad pojmenování:
Jak si tedy udělat ideální pořádek v jednotlivých úrovních kampaně je na každém z vás, struktura a doporučení pro začínající marketéry může vypadat nějak takto:
Měla by obsahovat následující:
Ideální je tedy struktura:
- Botičky.Cz_konverze_Tenisky
Zde to každý můžete mít individuální a ad sety mohou obsahovat více proměnných, struktura může vypadat následovně:
Příklad: Muži_Čr_35+_FB_feed_březen
Ad by měl nést především informaci o typu postu, případně přesném datu atd.
Příklad: Boost_příspěvku_27/3_Černé_tenisky_Cz
Je třeba ještě jednou zdůraznit, abyste se v tom vyznali vy sami a případně váš klient (pokud má do ads manageru přístup).