15. 3. 2022 | Diana Hoppejová
„Každý den mám po práci čas na své záliby a relaxaci.“ Je vaše odpověď ano, nebo ne? Když ne, rychle s tím něco udělejte.
… Nic by se nezměnilo. Když si neuděláte pořádek ve svých povinnostech a nerozplánujete si je podle priorit, žádné „magické udělátko“ vám s časem nepomůže. Co teda musíte udělat?
Pořiďte si diář, notes nebo klidně aplikaci na telefonu a začněte s přesnými výčty aktivit. Čeká vás meeting, rodinná oslava, kadeřník a ještě byste rádi stihli deadliny v práci? Dejte to přehledně do diáře i s očekávaným časovým slotem. Jsou všechny povinnosti na jiném místě? Přičtěte k očekávanému času taky čas na přesun.
Prioritizujte. Vždy si seřaďte svoje povinnosti podle toho, jak je musíte plnit. Nezačínejte pracovat na tasku, který je potřeba odevzdat až na Vánoce, když ještě nezačalo ani léto. Raději se věnujte zadání, které je potřeba odevzdat hned. Na úkolech, které můžou počkat, pracujte vždy až ke konci pracovní doby, abyste mohli v pohodě odejít v stanovený čas podle plánu.
To stejné platí i o společenských událostech. Naruší vám rodinná oslava pracovní týden? Zamyslete se, jestli je to oslava narozenin vašeho dítěte, nebo jenom vzdálené sestřenice, kterou si nevíte vybavit ani vizuálně a zařiďte se podle toho.
Když se vám stane, že máte všechno hotovo, neudělejte si 5 dní volna s Netflixem a oblíbeným seriálem. Máte úkol, který vám v práci zabírá víc času? Pusťte se do něj!
Nerozplánovaný volný čas je „velký špatný“. Když nemáte rozepsané, co budete dělat po práci, buďte si jistí, že skončíte u Netflixu nebo na pivu a se špatným pocitem ze sebe sama. Místo toho si naplánujte vše, co byste rádi dělali. Chcete jít běhat, zkouknout seriál a naučit se hrát na kytaru? Hoďte si to do diáře a máte jistotu, že to po práci stihnete.