26. 10. 2020 | Petra Vrbová
Promyšlená a správně vytvořená URL jsou důležitá jak pro SEO, tak pro samotné uživatele. Vyhledávače zohledňují mnoho proměnných ve svém rozhodovacím procesu a adresy URL jsou na prvním místě seznamu. Stejně jako názvy stránek, adresy URL pomáhají popsat webovou stránku vyhledávačům a potenciálním návštěvníkům. Proto by měly být přesné, poutavé a dobře strukturované. Přečtěte si dnešní blog o tom, jak taková URL správně tvořit.
Adresa URL webové stránky by měla být co nejkratší a nejstručnější. Čím méně slov, tím větší hodnotu každé slovo získá od vyhledávače. Příliš mnoho podobných slov v adrese URL lze považovat za umělé „doplňování“ klíčových slov a mohlo by vést k poklesu hodnocení ve vyhledávání.
Uživatel by měl být schopen přesně odhadnout obsah webové stránky prostým přečtením adresy URL. Aby toho bylo možné dosáhnout, měla by adresa URL obsahovat přesnou frázi nebo výraz, který se týká obsahu stránky.
Osvědčeným postupem je optimalizovat každou webovou stránku kolem jednoho klíčového slova. Toto klíčové slovo by mělo být zahrnuto do adresy URL. Je také důležité umístit nejdůležitější klíčová slova na začátek adresy URL, protože vyhledávače nepřiznávají slovům na konci adresy URL tak velký význam. Pozor, nepoužívejte příliš mnoho klíčových slov. Vyhledávače rozpoznají umělé vyplňování klíčových slov a za tyto akce bude váš web penalizovat.
Vyhledávače mohou v adresách URL dešifrovat velká a malá písmena, což může vést k duplicitním adresám URL a ztrátě hodnocení stránky.
Používání pomlček k oddělení slov ve frázích URL je důležité jak pro čitelnost uživatele, tak pro optimalizaci vyhledávače. Google doporučuje používat v URL pomlčky (-) namísto podtržítek (_), protože pomlčky jsou považovány za mezery mezi slovy, zatímco slova spojená podtržítky jsou považována za jedno slovo.
Je rozhodně lepší použít statické, neměnné adresy URL. Jedná se o adresy URL, které zůstávají konstantní při každém načtení stránky. Snažte se vyhnout zbytečným parametrům, jako jsou „?“, „&“ A „=“, které jsou běžnými rysy dynamických adres URL.
Statické adresy URL se snáze čtou uživatelům i vyhledávačům. To neznamená, že nemůžete přidat další parametry k adresám URL, které zveřejňujete na sociálních médiích, abyste mohli sledovat marketingová data, ale vyhněte se pevně zakódovaným dynamickým adresám URL přímo na váš web.
Adresa URL by neměla obsahovat žádné zbytečné složky. Stačí použít množství složek a znaků, které jsou potřebné pro vaši strukturu URL. Čím plošší je struktura vašeho webu, tím lepší.
Využití těchto osvědčených postupů pro adresy URL vhodné pro SEO by mělo vašemu webu pomoci dosáhnout vyššího hodnocení ve výsledcích vyhledávání a přilákat uživatele k návštěvě vašich stránek. Klíčovou součástí adres URL a všech aspektů SEO je použitelnost. Vždy mějte na paměti uživatele.