10. 6. 2019 | Sára Šimáčková
O influencer marketingu najdete hodně informací. Když ale dojde k měření, vyhodnocování a reportingu influencer kampaně je najednou ticho po pěšině. Přečtěte si, jak analyzovat úspěšnost vaší kampaně.
Začneme s tím, jak jsme zvyklí. Klíčové pro úspěšnou strategii je zvolit si cíle, kterých chceme s influencer kampaní dosáhnout.
Ne všechny indikátory budou pro vaše měření důležité. Záleží na tom, čeho chcete se svou kampaní docílit. Chcete prodat váš produkt, dostat se do povědomí lidí, nebo něco jiného? Pokud chcete například zvýšit počet sledujících na vašem účtu, nebude pro vás důležitá metrika počtu komentářů u určitého příspěvku. Proto je důležité jasně si stanovit cíle, abyste mohli určit metriky, kterým vytvoříte kvalitní reporting. Není totiž nic horšího než dokončit kampaň a mít špatně nastavené metriky.
Pro šíření povědomí o značce je primární metrikou imprese. To znamená kolik lidí zasáhl váš obsah. Tyto data jsou soukromá, nicméně v rámci transparentnosti a dobré spolupráce by vám influencer měl poskytnou data, která potřebujete pro vyhodnocení úspěšnosti kampaně.
Pokud je vaším cílem vytvořit nebo rozšířit komunitu kolem vaší značky, je pro vás důležitá metrika engagementu. Jedná se o počet lajků, komentářů a sdílení. V tomto případě si může toto číslo vypočítat sami. Stačí, když sečtete tyto tři čísla dohromady a vyjde vám brand engagement.
Zvyšování sledujících v tomto případě probíhá na sociálních sítích vaší značky, je tak jednoduché tento údaj monitorovat.
Kolik lidí navštívilo vaše stránky díky influencerovi, se dá zjistit poměrně snadno, pokud použijete trackovací odkaz na vaše stránky, který poskytnete influencerovi. Jako je například bit.ly. Pokud chcete zjistit podrobnější informace o nových návštěvnících stránky použijte Google AdWords. Díky tomu můžete trackovat chování lidí na stránce (čas strávený na stránce, počet nových návštěvníků, z které stránky návštěvníci přicházejí).
Nejsnadnějším a ověřeným způsobem, jak monitorovat nákupy skrz influencery, je využít slevový kód. Vytvořte slevu například 20 % s jménem influencera a výši slevy. Slevové kódy vám pomáhají analyzovat efektivitu sales kampaně.
Představili jsme vám nejčastější metriky, a jak je měřit. Nejdůležitější je předem si stanovit cíle, nastavit správné metriky a soustředit se na výsledky.
Stále si nevíte rady s vaší influencer kampaní? Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.