23. 8. 2014 | Bc. Kristýna Jonáková
Máte facebookovou firemní stránku, jako většina firem a myslíte si, že se teď zákazníci pohrnou sami? Ne! Nestačí facebookovou stránku mít a nechat ji žít vlastním životem, s tím, že se na ní občas něco bude dít.
Jestli chcete, aby vaše firemní FB stránka fungovala, začněte ji spravovat buďto sami a pokud nevíte, jak se o ni starat, přenechte tento úděl specializované agentuře. Nejprve si stanovte reálně dosažitelné cíle a sestavte ediční plán. Rozhodněte, jakým tématům se budete jednotlivé měsíce na stránce věnovat. Témata musí samozřejmě korespondovat s charakterem dané stránky.
A teď k tomu, co funguje a co ne. Co jedinec, to jiný názor. Na každého funguje trochu něco jiného. Berte na vědomí, že obsah je to nejdůležitější a bez kvalitních informací nebude o stránku nikdo jevit zájem. Stránka by měla být tedy naplňována tak, aby si každý přišel na své. Postovat můžete nejrůznější tematické články, ale pozor, abyste v nich nepromovali konkurenci. Je dobré k článku uvést krátký popisek, nejlépe doplněný tázací otázkou, například, co na dané téma říkají samotní fanoušci. Podaří se vám tak třeba rozvinout diskuzi, do které můžete sami vstupovat. Pozor, ale na délku popisku u článku. Příliš dlouhý popis by mohl fanoušky odradit a může se stát, že příspěvku nebude nikdo věnovat pozornost. Občas je dobré postovat anketní a tázací otázky. Díky nim zjistíte názory fanoušků na váš produkt či službu, popřípadě, co jim na stránce schází. Nezapomínejte ale, že ne každý rád vyjadřuje své názory veřejně. Čím určitě zabodujete, jsou obrázky, infografika a pak také videa.
Obsah stránky doplňujte o aktuality a snažte se, aby byl co nejvíce pestrý, zábavný, věcný, avšak musí tam být to, kvůli čemu tam lidé přišli. Co se týče kreativity, v té se meze nekladou, a proto můžete obsah stránek doplnit o nejrůznější aplikace nebo soutěže. Informujte také fanoušky o akcích, slevách i událostech. Nemusíte být ale pouze seriózní. Lidé se rádi baví, a proto jim i vy dopřejte na své stránce trochu zábavy. A co je důležité, nezapomínejte s fanoušky komunikovat, odpovídat na jejich dotazy a řešit včas jejich stížnosti.
Na závěr nesmíme také zapomenout, jak se na sociální síti nechovat. Nemluvte negativně o své konkurenci, nedávejte průchod svým emocím a snažte se nedostat do sporu se svými zákazníky.
Jak bylo psáno na začátku, co jedinec to jiný názor a na každého funguje něco jiného, tak i vy postupem času zjistíte, jak na jednotlivé příspěvky reagují vaši fanoušci a podle toho můžete zvolit vlastní strategii.
A vy už víte, co na vaše fanoušky platí?